BCG vaccin

Idag har vi varit på sjukhuset och Selma blivit vaccinerad mot TBC(tuberkulos), Det gick väldigt bra, hon satt i sköterskans knä men gillade inte riktigt att dom höll fast henne. Fort var det gjort och hon hann knappt gnälla alls. Nu väntar vi bara på att se om det blir något  varande sår, fast det tar några veckor isf. Efter det var vi och sa hej på mitt jobb, andra gången den här veckan=) Dom har varit så pyssliga och gjort en kalender där varje dag beskriver en person som jobbar på klinfys. Så varje dag är det en ny person, och som då får öppna luckan i chokladkalendern. Till alla på klinfys, här är ju en förklaring som passar perfekt på mig...

"Just nu kommer hon endast som gäst, men är ju ändå ödmjukast, starkast och bäst!"    

....................haha, visst är jag klurig, hihi.................
 
Det var då så otrevligt väder idag, och halt något hemskt, när vi gick från sjukhuset hem till mormor och morfar. Jag och Selma stannade där hela kvällen eftersom att Youssef jobbade till 21 idag. Nu är hela famijen hemma och Selma har somnat för en timme sen. Nu ska jag glo på dumburken ett tag, nattinatt!!


           
                             Den enda bilden jag lyckats ta idag, bättre sent än aldrig=)

           
                                              En bonusbild från förra veckan...
#1 - - Sofia:

Oj har hon fått TBC vaccin stackarn. Men kanske lika bra att hon får det nu när hon inte kan klämma, mitt ärr är så fult eftersom jag inte kunde hålla fingrarna i styr =)

Ser så mysigt ut när barn sover.

Nu ska jag sova.

kram kram Sov gott!

#2 - - mormor:

Sara, du är då inte blygsam direkt...

Tänk att Selma lärt sig "prata".

Jag blev såå imponerad.

#3 - - Syrran/Moster:

Hmm jag tror jag måste skriva ett lite bättre rim till dina arbetskamrater...



Hon springer här i ett kör,

med sin kinkiga unge och stör,

mycket mullig och med hetsigt humör!



Haaa haaa vad jag är bra på rimma!



Idag har vi varit på skolavslutning på Samis skola, med vi fick fly därifrån eftersom han behagade att gå hem och spy! Nu har han legat på soffan hela dagen stackarn. Jag har varit och handlat lite flydde fäletet! Adam har kissat på pottan fanfar!

Till top