Vattenpölar

Vilka barn gillar inte vattenpölar?! Selma tycker det är hur kul som helst att plaska med fötterna i dom, och även gärna huka sig ned och plaska lite med händerna med! Jag minns hur jag själv gillade hösten med alla vattenpölar, och alla löv som föll från träden som man sen kunde gå och sparka runt på gatan. Än idag kan jag inte låta bli att tycka det är mysigt, när man kan ta på sig halsduk och stövlar och gå ut i höstvädret. Idag har det verkligen kännts som höst, mysigt men ändå lite tråkigt att sommaren är över...

Nog med blajande! Vad har vi då gjort idag!? Yousssef jobbade så jag och gullklimpen tog en promenad till min kusin Asmae. Där tillbringade vi hela eftermiddagen med lek, tittandes på foton och pratandes mycket Marockominnen! Även Bahija kom förbi med sina två döttrar, den yngsta endast drygt 2 mån, myyyys! Sen åkte vi till Sofiehem och åt middag, morbror Adam, Jonna, och morbror Zacke var oxå där. Mycket struntprat, skratt och bus som vanligt! 



       
               Plask plask, Selma vägrade av nån anledning att ha regnbrallorna,
                        så det fick bli vindbyxorna till regnjackan istället...

       
                                  Visst är rönnbär sååå vackra!!??

       
                             Flickorna stog och fjantade sig ute på altanen

       
   Svårt att tro att det bara är drygt 3 mån mellan dom, Selma har lite mindre hår;)

Till top