Ersbodadagen

Det var längesen jag bloggade så här tidigt på dagen. Selma ligger just nu och sover ute i vagnen och egentligen borde jag snabba mig att röja undan här, men det är ju roligare att surfa! Igår var Youssef ledig och vi var en sväng på stan. Jag köpte en ny mobiltelefon, vilket verkligen var på tiden! Sen var det förståss fredagscouscous på Sofiehem.

Idag har jag och Selma tagit en promenad ner på ersängarna. Idag är det "Ersbodadagen", så dom har lite aktiviteter där nere. Djur att titta på, bokbuss, olika utsällare, hoppborg mm... Selma var som vanligt mest intresserad av alla djur, men alla böcker i bokbussen var oxå poppis! När vi gick och kikade runt fick skruttan syn på en docka som rödakorset hade på marken för träning av första hjälpen. Hon sprang dit och satte sig brevid, och jag följde förståss efter. Innan jag  ens hann reagera så är VK framme och fotar och intervjuar, om varför vi valt att stanna till just där. Lite paff blev jag, så jag typ..."eeehh..hmm..joo...det är ju bra att kunna förstahjälpen", bra Sara vilket intelligent svar! Jaja, vi får se om det kommer med i tidningen sen=) Det värsta var att sen han vi typ gå runt i en minut, varefter jag blir påhoppad av Sveriges Radio. Det vart några väl valda (haha!) ord där med innan jag tyckte det var bäst att gå hem.

Nej nog om detta, nu ska jag vara lite duktig och ta undan här. Vill förresten tipsa om ett reportage i VK idag. Det är Selmas kompis Tilde med föräldrar som berättar om skapandet av deras drömhus, och vilket hus sen! Kika även in på deras blogg vettja, itsahouse.blogspot.com, hoppas det är ok att jag länkar Lina!

  
                                 Selma kikar på det lilla fina fåret=)

  
               Kollar läget utanför den otroligt vackert målade bokbussen

   
                                             Nu ska vi läsa den här mamma!

  
        Sen var hon ju tvungen att checka så att fotbollsplanen var som den ska...

  
                                    Ny mobil och bluetoth headset
Till top