Utflykt och PoP

Idag har vi tillsammans med mormor visat Asmae lite mer runt Umeå. Först åkte vi till Brännland, vi promenerade genom skogen ner till älven, det är ju riktigt fint där! Sedan åt vi våfflor med hjortronsylt på värdshuset, premiär med våfflor för Asmae! Vi åkte sedan vidare till Baggböle energicentrum och gick runt där. Vi hittade massor av blåbär och hallon i skogen till Selmas (och min) stora förtjusning=)

Mormor skulle sedan hem men jag, Selma och Asmae stannade kvar inne i stan en stund. Jag hade några ärenden, bla så skulle jag lämna tillbaka Selmas solskyddskläder på PoP. Efter att hon badat första gången med dom på stranden så var dom fulla i sand som satte sig i tyget. Även efter att jag tvättat dom såg det likadant ut. Tanten i affären hade aldrig sett eller hört detta förrut sa hon, vilket jag tycker är konstigt då dom nog sålt ett helt gäng av dom där. Jag vet ju att syrran köpt exakt likadana till sin mellanpojke, som har hänt precis samma sak med. Jaja, kanske nån extra finkorning sand i Marocko... Hur som helst fick jag då inte reklamera dom på en gång utan hon ville ta hem och tvätta dom (!!!)  först. Hon tror kanske att jag inte kan tvätta...suck, jaja man blir så trött ibland...så nu väntar jag på att tvätttanten ska ringa.

Ne nu har jag skrivit nog för idag, lämnar er med lite bilder men tyvärr hade jag glömt kameran idag så dom är tagna med mormors mobil...

 
                                  Nere vid älven i Brännland

 
                                   Kul att sitta på mammas axlar!

 
                                Asmae fifflar med mobilen, här ska tas kort...

  
                                        Kusinerna på hängbron i klabböle

 
                             Jag och Selma kastar sten i vattnet, mycket spännande
Till top