Pjollerdag

Ja vi har bara pjollrat på här hemma idag. Städat lite och lekt mycket. Youssef har jobbat 12-16, dom dagarna är så bra, både för att vi får ha honom hemma och dessutom innebär det att jag får lite mer ensamtid=) Nu har vi just ätit middag. Selma börjar bli lite gnölig så hon är nog trött. Jag är oxå trött, trött på att det är grejor överallt och att vi inte kommer till skott och gör iordning här hemma. Sladdar ligger lite kors och tvärs, tavlor och hyllor som aldrig hängs upp, tv:n fortfarande inte på väggen,  toaletten här nere håller på att förfalla. Känns som att det är så mycket projekt som vi behöver ta tag i men var finns orken, motivationen och visa fall pengarna!?! Ne nu ska jag sluta klaga, är egentligen inte så farligt vissa dagar(speciellt när det är nystädat) tycker jag att vi har riktigt mysigt här hemma=)

                 
                                             Selma underhåller pappa när han diskar.
                      (Ja mormor, jag stod i närheten så att hon inte kunde ramla framåt...)

                 
                                                          Selma smakar på dammsugaren

                 
                               Selma sitter på dammsugaren, ganska fint med svartvitt faktiskt!
#1 - - mormor:

Skriv detaljerade listor på vad ni ska göra.

T ex sätta upp den tavlan, städa ur en låda osv.

Så stryker du från listan eftersom. Då känns det bättre, och så slipper du hålla allt i huvudet.

Tips från en som gillar listor!

#2 - - Sofia:

Var på sporthuset idag vid 12 men såg inte Youssef.

Jag har hängt upp en hylla och en lampa idag när vi kom hem =) Sortera papper och rensa i garderoben har jag dock som hänger över mig.

Söta Selma, hon ser så stor ut på bilderna, har hon vuxit sedan nyår?

Kram

#3 - - Johanna:

Haha, visade just dammsugaren för mamma. "men snälla dom har dom kvar den, har dom inte råd att köpa en ny". Lite kul! Håller med Sofia, tycker både Selma och Alice ser större ut för varje dag som går. Är fortfarande i blekinge, skulle ha åkt hem igår, men vaknade med alldeles för hög feber för att åka tåg i så många timmar. Har bokat ny biljett till på torsdag. Du är nog helt normal, jag har också tavlor som står på golvet och gardiner som verkligen borde bytas osv. Och då har jag ändå ingen 7 mån unge hemma! Kram på er!

Till top