Selma 7 månader!

Jepp idag är det 7-månaders dagen, stora tjejen=) Vi har träffat familjelivs-mammorna på stan kl 11, under tiden var Youssef och tränade. Selma tyckte det var kul att träffa alla kompisar, 7 bebisar var det på plats. Sedan mötte Youssef upp oss och vi gick runt på stan. Efter ett tag träffade vi på Asmae och Walid, så vi strosade med dom ett tag och tog sedan en fika. På väg hem från stan så stannade vi till för att handla lite på Coop. Nu är vi hemma och Selma är helt slut efter dagen, det blev inte så bra med hennes sovstunder idag, så hon är nog lite övertrött.  Bara så ni vet så har jag fått upp några tavlor på Selmas rum nu, jag är väldigt stolt över mig själv att jag lyckas ibland iaf!


                       
                    Selma och Meja hade det roligt på golvet. Meja som är drygt en månad yngre än
                       Selma kan redan krypa och ställa sig upp mot saker, jag blev imponerad! 

                       
                              Jämngamla sånär som på tre dagar, konverserar Selma och Tilde

                       
                                                                                        Det tar sig!
                       
                       
                                   Selma "in her pj´s" smakar på pappas mobil=)

                       
                                                                             Busunge!

    
#1 - - Sofia:

Mysigt med mammaträff, det saknar jag.

Va duktig du är som hängt upp tavlorna blev jättefint! Nu ska vi spela spela och käka glass, härligt att vara långledig när man jobbar natt!

Pussa Selma från mig!

Kram

#2 - - Syrran/Moster:

Jag måste bara varna för det där med att suga på mobiltelefonen...det kan bli så att telefonen plötsligt börjar uppföra sig konstigt och ringa upp personer utan att man ringt och stänga av sig själv lite då och då...om man då kanske lämnar in den på reparation för man tänker, sån tur att garantin är kvar...då kan det bli så att de säger "tyvärr garantin täcker inte fuktskador du får kasta bort den här telefonen"...och då spelar det ingen roll att man blir arg och svarar "fuktskador, jag som aldrig pratat i regn!"....må va om man nu pratar i duschen, men lite barnpussar borde de tåla!

#3 - - mormor:

Vad roligt för Selma att ha så många kompisar redan.

Vilka fina namn de har, Meja och Tilde.

Är det vanliga namn på bebisar idag kanske?

#4 - - Sofia:

Jag skrev en kommentar igår men den verkar ha försvunnit. Va fint du gjort på Selmas rum! Roligt med mammaträff! Såg inte Adam och Zacke i Norran, vad är det för repotage? Ska hålla utkik.

Alice sov till 8 idag igen, härligt!

Kram

#5 - - Sofia:

Nu kom min andra kommentar in, jaja då blev det två =)

#6 - - fäten:

Vad du är duktig sara på att träffas med andra mammor och fara iväg med Selma o göra saker.sånt får du lov o lära mig för det är så kul!

Hur är det med Asmae?

och vad duktig selma är på sitta helt själv...förstår du vad stor hon har blivit. redan 7 mån helt sjukt!

pussa henne o ta hand om er/kram

#7 - - Malin (Mejas Mamma):

Nu har jag tittat igenom hela bloggen! Selma är så otroligt fin, det var inte bara Meja som blev kär i henne! :-) Tack för fikastunden!

#8 - - It's a house:

Ja tänk, de är redan 7 månader! Helt ofattbart! Tycker det var nyss vi satt där med magarna =) Tack för trevligt fika och kul att hitta hit!

Till top