Hopprep

Idag har jag inte varit en så kul mamma, tycker mest att jag har suttit i telefon hela dagen. Inte var det heller så trevligt väder, men vi tog oss iaf ut en sväng till konsum för att köpa Selmas gröt. Jag har funderat en del på hur jag ska få in lite mer motion i vardagen. Det är ju inte alltid jag kan ta mig väg till Iksu när Youssef jobbar så mycket. Jag kom då på den strålande idéen med att hoppa hopprep. Det är kul, ansträngande och så lätt att göra även med en liten hemma. Så idag har jag hoppat hopprep på baksidan medan Selma sov. Sen när Youssef kom hem tog jag vårens första joggingrunda, nu laddar jag för blodomloppet den 19 maj!

Nog om mig, Selma har busat på som vanligt. Hon är riktigt snabb nu, så jag hinner inte alltid med. Det nya är att hon försöker klättra i trappen, hon tar sig ju redan till ståendes mot trappen, men nu försöker hon ju dessutom ta sig uppåt. Idag har hon oxå gått fyra steg själv från mamma till pappa, duktig tjej!

Har helt glömt att fota idag men jag bjuder på en gammal bild...

      
            Tänk när hon nästan fick plats att bada i mormors bakbalja (Juli-08)

     

Åsså bilder på hennes vackra föräldrar, haha...
       
                                      
                                  Mamma                                            Pappa
      
#1 - - Sofia:

Oj vilken duktig tjej som redan kan gå! Alice tog första stegen på 1årsdagen men började inte gå helt själv förrän hon var 1år o 3 mån. Hopprep lät skoj länge sedan man provade.

Jag är hängig och har ont i halsen, så typiskt när vi ska till fjällen i veckan

Kram kram!

#2 - - Johanna:

Ni passar ju bra ihop iaf! Undrar hur Selma kunde bli så söt ;) Va snäll jag är! Nu ska jag till skolan! ha en bra dag, verkar ju bli soligt! Kram

Till top