Pinsamt

Vi köpte ju en tvättmaskin för ca 2 veckor sedan, den fungerar bra men studsar omkring lite så vi måste försöka stabilisera den bättre. Hur som helst så hittade vi en dag, efter att vi tvättat, en skruv som gått av och låg på golvet brevid maskinen. Skruven var lite rostig och jag blev förbannad och tänkte att nu har vi fått en gammal maskin. Så idag hade jag med mig skruven som gått av, och laddat järnet för att skälla på Elgiganten där vi köpt den.  Jag drog hela hitorien om hur dåååligt det var, att det skruvarna går av efter typ 3 tvättar, och ska det verkligen vara rostiga skruvar i en ny maskin..bla bla...blabla... Killen i disken lyssnade noga på mig och sa sen bara..." har ni kört maskinen med skruvarna kvar?" Ja det är väl klart tyckte jag, man börjar ju inte gärna skruva isär maskinen innan man tvättar..."asså det där är stödskruvar som ska hålla trumman på plats vid frakt, dom måste man plocka bort innan man tvättar" svarade han så artigt då. Ops tänkte jag och kunde inte få ur mig mycket mer än, ok vad bra då vet jag! Skyndade mig sedan ut därifrån. PINSAMT!! Så går det när man inte läser instruktionsboken! Killen hann iaf säga att det hade hänt förr och om vi inte hörde något konstigt från maskinen så var det nog ingen fara....det är bara att hålla tummarna! Ett litet plus för dagen var iaf att vi fick tillbaka 1000 kr av de 6000 som vi betalat för maskinen, detta för att vi hade hittat en billigare likvärdig maskin på coop, och elgiganten har ju prisgaranti!

Annars har det inte hänt mycket idag, Selma fick vara hos mormor medan jag bråkade på Elgiganten, sen var vi och handlade lite på Maxi. Jag lagade en underbart god linsröra till middag, kryddstark och mumsig!

         
               Yoghurt är gott,  vi måste snart börja spänna fast klätterapan i stolen!
#1 - - Johanna:

Haha hade ju kunnat göra precis samma sak själv! har aldig förstått vitsen med instruktionsböcker!

#2 - - Sofia:

Haha, det var roligt. Skönt att det inte var något fel på maskinen och att ni fick den billigare, aldrig fel!

Är du med i korpens stegräknartävling på jobbet? Jag är med.

Kram

Till top