ÖF och gnäll

I förmiddags var vi på öppna förskolan på Ålidhem. Selma lekte och var glad. Vi åkte sen hem, skruttan sov ute i nästan 2 timmar. Youssef kom hem på lunch och vi åt pannkakor.  Hela eftermiddagen var lillgumman riktigt gnällig och klängig. Jag fick inte sätta ner henne på golvet och hon skulle bara bäras runt. Jag tyckte hon kändes lite varm och tog en temp. 38,3 grader. Hon är och pillar i munnen hela tiden så kanske det är tänderna. Inatt ramlade hon ur sängen igen. Jag måste skärpa till mig och inte somna innan jag har lagt henne mellan oss, efter en amning. Annars måste jag börja bära tillbaka henne till sin säng. Det verkade iaf gått bra, hon somnade om, efter att jag tröstat en stund. Men imorse när jag skulle tvätta henne såg jag att hon blivit röd på ena sidan av näsan och pannan, och att hon även blött lite inne i näsan. Stackars lilla stumpan, man får rätt dåligt samvete!

Tyvärr ingen färsk bild idag, måste ladda kameran...

    
                                         Familjen vid majbrasan

    
                 Goungen 1 dag gammal, storkbettet på näsvingen är fortfarande kvar!
#1 - - Sofia:

Tänk att hon varit så liten! Jag är hemma och VABar idag, igår rann det bara om A. Hoppas det börjar stanna upp, hon åt iaf lite gröt imorse. Här regnar det så vi blir nog mest inne. Jobbar du idag? Kram

#2 - - mormor:

Stackars mormors gullunge.

Nu får ni skjuta sängen mot väggen!

Eller ställ nån bokhylla mot sängen.

Jag tror jag måste komma och möblera om lite...

Till top