Loppis och middag

Vi hade en härligt lång och god frukost imorse. Youssef fick sova och jag och Selma var här nere och pysslade. Skruttan fick bla baka en god kaka åt pappa på farsdag;) Fast halva kakan hamnade i hennes mage innan den ens var gräddad...

På dagen var jag tilsammans med Asmae och mormor på loppis på umeåker. Det var som jag hade trott, helt galet med folk. Selma hade jag som tur var lämnat hemma med morfar. Jag hittade en bok till Selma, en potatispress och en fantastiskt söt liten docksäng. Rena fynden allihop! Blir jättebra med docksängen tror jag, Selma har ju blivit mycket för att leka sådana lekar nu för tiden. Hon ska gärna bädda ner nallarna och fotbollen (fråga mig inte varför?) i vagnen och köra omkring dom.

På kvällen var vi till Sara och Youssef och åt middag, det bjöds på en imponerande god pastella. Så himla kul att träffa dom, för det var ett tag sen sist. Först var det meningen att vi skulle träffa familjen Erdogan ikväll, men barnen är sjuka så vi ställde in det. Hoppas att vi kan ses nästa helg, för det var oxå länge sen sist! Imorgon är det jobb, så nu GODNATT!


  
 Den söta lilla docksängen. Jag ska fixa en madrass till den och sen funderar
                     jag på att måla den vit, eller vad tycker ni?
#1 - - Sofia L:

Gud så fin den var, röstar absolut på att du ska måla den vit! Superfin..

#2 - - Sofia:

Jag tror också det skulle vara fint om du målade den vit! Visst är det härligt att fynda på loppis!

Till top