Äpplen och plommon

Förmiddagen tillbringades på förskolan både idag och igår. Det fungerar än så länge jätte bra, och det känns väldigt tryggt med personalen. Jag trodde jag skulle vara mer hispig, men jag känner inte mig speciellt orolig över att lämna Selma där. Idag fick jag säga hejdå till stumpan och gå iväg en stund. hon brydde sig inte alls om det utan sprang iväg och lekte med fröken. 1½ timme senare kom jag tillbaka och möttes av en glad tjej, så skönt! Jaja vi ska inte ropa Hej än, jag tror inte riktigt att hon har fattat att jag verkligen lämnar henne där...när den biten faller på plats kan det nog bli andra bullar;)

På eftermiddagen åkte vi iväg och försökte hitta ett vindskydd som ska få plats på vår nya altan (den är dock inte byggd än...) Vi åkte till XL Bygg där dom hade 30% på alla vindskydd, men just den vi ville ha var ju förståss slut. Det är bara att leta vidare! På kvällen åkte vi till Sofiehem, vi passade på att ta lite äpplen och plommon från deras träd. Det har blivit helt otroligt mycket frukt! Av äpplena tänkte jag dels frysa in och spara lite, men även koka ett mos med vaniljstång som tipsades på Linas blogg (tack för det!). Plommonen är fantastiskt goda att äta, men risken är att man får lite väl bra fart på magen om man överdoserar;) Jag vill nu ha tips på vad man kan göra med plommon!!??

På tal om magen så är Selma väldigt duktig på pottan nu. Från att inte alls fatta vad den är till för, till att ofta tom säga till innan hon behöver gå! Stora duktiga tjejen...


       
                                            Härliga supergoda plommon!


       
                                                     Sötnosen!

 

#1 - - Sofia:

Nu blev jag sugen på plommon. Typiskt att ni inte fick vindskyddet ni ville ha. Kan ni inte göra en ritning som han kan kopiera och bygga själv? Skönt att Selma är så nöjd med att vara på dagis. Hör av er om ni har lust att ses på söndag. Kram

#2 - - Lina:

Va skönt att det går bra med inskolningen på förskolan för Selma! Tilde har också börjat använda sin potta rätt mycket, hon går och hämtar den själv och sen sitter hon på den läääänge och läser men hon tror nog bara att det är en liten fåtölj för ännu har det inte blivit något resultat på den =)



Kul att du vill testa mitt mosrecept, jag tycker at det är supersmarrigt! Ett tips vad du kan göra av dina plommonär att göra inlagda, supersmarrigt som efterrätt med vaniljglass till! Receptet hittar du här: http://receptfavoriter.se/recept/viewrecipe/inkokta-plommon

#3 - - Elina:

Hej! Plommonmarmelad vet jag att min kompis mamma kokade när jag var liten, men jag har ju tyvärr inget recept.. Men det lär ju gå att hitta. Jättegott iaf! Kram

#4 - - jessica:

plommonmarmelad tycker jag du ska göra. mums mums :)

kul att det går så bra för selma på förskolan, det är alltid skönt!

Till top