Lek med Alice

Idag har vi haft en riktig utedag! Pappa fick sovmorgon så jag och Selma åkte iväg på coop på morgonen för att köpa hink och spade. Selma älskar ju att gräva i sanden. Vi var sen ute här i lekparken på området och provade dom nya grejorna. Efter lunch och sovstund för stumpan cyklade vi iväg till Nydala för lekdate med Alice och Sofia. Det var verkligen härligt väder idag och flickorna busade på medan mammorna surrade. Alltid lika trevligt att ses, vi är så glada att dom flyttat tillbaka till Umeå!

Mormor, morfar och morbror Z var här på middag, men det blev en tidig kväll för imorgon är det förskola igen för lillan! Jag har förresten slutat att amma för snart en vecka sen, 15 månader fick räcka;) Jag är ändå glad att det har gått bra så länge. Nu kände jag att det var bäst att lägga ner när jag snart ska börja jobba och lillan ska vara på dagis. Går ju inte att ligga och snutta mitt i natten då! Det har verkligen gått bra att sluta, Selma sökte "namnam" första 3 nätterna, men jag gav henne tutten och efter lite gnäll så nöjde hon sig med det. Nu verkar hon inte bry sig alls, skönt! Lite separationsångest är det dock, från min sida...

    
   
                                          Lek i sandlådan

   
                                              Oj så mycket sand!

   
                            Sötis-Alice oxå i sandlådan fast på nydala

   
                                                          Fikapaus

    
                                        Det var verkligen härligt i solen!

   
                          Får Sofia handla nåt av sötnosarna i butiken tro?
#1 - - mormor:

Vad mysigt det verkar att vara småbarnsmamma och göra utflykter till lekparker och sandlådor.

Och vilken tur att jag är en småbarns-mormor!

#2 - - Sofia L:

Så mysigt ni verkar ha det! Vilken tur vi har en sån fin lekpark här på Tomtebo. Lycka till på förskolan idag!

#3 - - Sofia:

Tänkte att det var jag som skrivit föregående inlägg men kom på att jag nu heter Sofia H =). Tack för igår, trevligt. Nu ska jag plugga medan Alice sover, kram

Till top