Regnet det bara öser ner..trallallalla

Imorse lämnade jag Selma på dagis, hos skulle idag få äta där själv. Långa timmar var det här hemma och bara gå och vänta på att få hämta henne, men ganska skönt=) Jag passade på att röja undan lite och läsa tidningen i lugn och ro. När jag sen hämtade henne så möttes jag av en glad men trött tjej som satt i frökens knä. Hon var inte speciellt intresserad av att komma till mig utan tyckte att det var roligare att studera dom stora barnen som satt i soffan och väntade på saga. Allt hade gått väldigt bra så imorgon ska stumpan få sova där oxå.

På eftermiddagen så började det regna massor, typiskt...vi som skulle ut och leka. Fast det var bara på med regnkläderna och ut i rusket, Selma tyckte det var lite spännande tror jag. Speciellt kul är det ju att plaska i vattenpölarna! Extra kul var det oxå att gå till brevlådan idag, tack moster Miriam för paketet med fina saker=)

Selma sover redan skönt efter ett kvällsbad. Vet inte hur vi ska få henne att acceptera att tvätta håret, för nu är det skrik och gråt så fort man blöter lite på huvudet...

   
                              Selma har rymt ut och kikar på regnet

   
                            Hon passade oxå på att vatnna blommorna lite

   
                                          Regnkläderna på!

   
                                       Oj så blöta vi blir!

#1 - - Hanna:

Hej på er!

Följer fortfarande bloggen ofta. så rolig se selma utvecklas :) hon är så himla go den lilla skruttungen :D stor och duktig på dagis också!

kram till er

#2 - - mormor:

Vilken schysst mamma du har Selma som får gå ut och plaska i regnet.

Det är säkert bus-kul!

Till top