Förskola, tandhygenist och Uppsala!

Länge sen jag skrev något, känner mig inte lika inspirerad till att skriva längre, samtidigt som jag inte vill sluta att blogga. Det är ju så kul att se tillbaka på det man skrivit för ett, eller tom två år sen. Dagarna rullar på. Vi har varit mycket hemma och pjulat på. Jag och Selma har träffat Sofia och Alice två gånger förra veckan. En dag var vi och lekte i en lekpark här på Ersboda och den andra gången var vi på 4h-gården. Idag har vi träffat Emilia och Jenny för lite bus och lek på busplaneten, väldigt kul!

Jag och Selma har två dagar förra veckan varit och hälsat på på förskolan. Första dagen var skrutt väldigt blyg och ville inte alls släppa mig ur sikte. Andra dagen gick bättre, men jag var med henne hela tiden. Idag fick Selma vara själv där på fm, det gick bara fint att lämna henne och hon var go och glad när jag sen kom och hämtade henne igen. Tycker att personalen på hennes förskola är toppenbra. Känns roligt att dom uppmuntar föräldrarna att ta med sig barnen till förskolan för en liten "mini-inskolning" efter sommarlovet. Dom vill ju ha trygga barn, och nöjda föräldrar vilket jag är övertygad om att dom får på detta sätt. Fröknarna tyckte att Selma skulle komma en stund imorrn på fm oxå, så vi ska dit efter att vi varit hos tandhygenisten. Blir spännande imorrn att se om Selma öppnar munnen... Hon har ju fått små svarta prickar på några framtänder, så vi tyckte det var bäst att få det kollat.

På onsdag bär det sedan iväg till Uppsala, till moster och kusinerna. Ska bli såååååå roligt för nu är det längesen vi sågs och vi saknar dom massor. Måste oxå hinna träffa Asmae och Walle, och förhoppningsvis oxå hinna till familjen Jallal i stockholm. Vi stannar till Måndag, ska bli skönt med liten minisemester, synd bara att Youssef måste vara hemma och jobba.

Lite vad Selma har pysslat med senaste veckan...

           
                         
     Hon har badat med morbror Adam...(som förresten fick en spark på käken senaste matchen och fick sys :()


                            Såhär kul är det att hälla vatten på morbrors huvud!


                                 Selma och Alice klättrar i lekparken, riktig sommarvärme var det!

                       
                                 Jonna och Adam har byggt duplo med Selma...men vänta...var är Selma?



                                 Emilia och Selma hade väldigt roligt på busplaneten!

 

Till top