Sockerberoende...Nej tack!

Den här veckan har även den gått så fort, imorgon är det fredag igen, skönt! Vi ska som vanlig till Sofiehem på middag, men det blir inte så mycket till middag för min del... Jag har idag börjat med Camebridgekuren. Behöver verkligen bryta detta sockerbehov som jag fått under helgerna. Nu ska jag köra en ren kur under en vecka för att sedan trappa upp med vanlig (men nyttig) mat. Än så länge går det bra, men svårast är att hinna få i sig 3 liter vatten/dygn, vilket man helst ska. Har aldrig provat detta förut, har faktiskt varit ganska motståndare till dessa kurer men blivit inspirerad av flera i min närhet på sistonde! Om man inte provar, får man ju aldrig veta...

Selma hinner hitta på så otroligt mycket på en kort stund, ska visa med några bilder vad hon hittat på medan jag gjorde iordning middag till henne...

  
                                     Drar ut några meter plastpåsar...

  
                                           ...spagetti och makaroner över hela golvet...

  
                                       ...och läser tidningen!

  
     Efter att hon fått på sig sin nya pyjamas så spelade hon lite fotboll med pappa!

#1 - - Sofia L:

Hehe, I know what you going throw :)

Vi har kört cambridge en gång i tiden.. och resultat ger det alla gånger! Det är bara att kämpa på!! Hejja Hejja Hejja!

#2 - - Johanna:

Duktig du är! Ska bli kul och se vad som händer i veckan med dig. Kanske blir peppad att testa det själv, eller så blir jag avskräckt :) Lycka till iaf, tror du fixar det utan problem. Du som är så envis :)

#3 - - mormor:

Mormor tycker att du är jätteduktig Selma.

Du är så påhittig.

#4 - - Sofia L:

hahahahahhha när jag gick och la mig igår kom jag på "skrev jag verkligen throw" och ta me tusan det gjorde jag.. hehe stavfelsnisse kom på besök :)

Hut går det för dig???

#5 - - Sara:

Sofia L: haha, hade inte ens reagerat över stavningen...jodu det går faktiskt riktigt bra, över förväntan! har just ätit en smarrig shake av mintchoklad =)



Johanna: Jag, envis? Nu förstår jag inte alls.....;)

#6 - - Sofia L:

Mintchoklad var ju nästan bäst tyckte jag. Även svamp och grönsakssoppan, ett tips är att värma vaniljen och krydda med kanel eller kardemumma :=)

Guuud va man minns det var ju tusen år sedan vi körde kuren!

Till top