Långhelg!

Vad härligt att veta att man inte behöver gå på jobbet imorgon, en extra dag ledigt gör verkligen skillnad! Selma var glad att få gå på dagis igen idag. Hon blev ju febrig en sväng till här i veckan och har därför varit hemma 2 dagar. Jag har haft en galen vecka på jobbet, mycket att göra nu så här i semstertider. Vi har därför fått pussla lite jag och Youssef för att få det att gå ihop med att ha Selma hemma. Idag flexade jag dock efter lunch och passade på att shoppa lite på strömpilen innan jag åkte och hämtade skrutt. Det börjat ju dra ihop sig till resan, bara drygt en vecka kvar till avfärd! Jag skulle behöva lite nya kläder, men det är konstigt att när jag är ute och shoppar så kommer jag nästan alltid hem med en massa till Selma istället;)

ca 2 timmar senare....

Suck och pust, fick avbryta bloggandet pga av en otröstlig Selma. Bara grät och grät och fick ingen ro i kroppen, om man frågar henne vad det är så säger hon "aj aj i ryggen", svårt att veta vad man ska tro. Somnade en stund i min famn för att sedan vakna och tokgråta. Youssef gick och bar runt på henne länge, då var hon tyst men ville inte sova. Tillslut frågade jag henne om hon ville ligga i vagnen. Så nu efter ca 40 minuters promenad har hon äntligen fått ro i kroppen och somnat. Vi vågar inte lyfta henne ur vagnen än, utan hon får nog ligga där nån timme innan vi flyttar över henne till sängen. Förmodligen var hon övertrött och känner sig fortfarande inte riktigt 100 efter febern. Tycker så synd om henne, och man känner sig så hjälplös när inget är gott nog. En stund var jag nästan inne på att köra henne till akuten, man blir ju lite orolig. Lillskruttan våran :(

För övrigt så saknar Selma mormor och Jeddi, för det är till dom hon vill åka när hon är ledsen. Så om ni hade varit hemma så hade vi nog åkt till er ikväll!


                         Gos med mormor och jeddi innan dom åkte


                                   Bus med morbror Zacke i Hammocken


                               Haha, morbror Pensionären ;)


                       Selma och Nea lekte med vatten idag efter förskolan


    Kul att hämta vatten ur kranen, skrutt har fått en ny baddräkt som genast skulle på=)


                                                       Älskling!
#1 - - Sofia L:

Men usch då stackars liten. Det gör så ont i mammahjärtat när man inte kan hjälpa dom eller ens förstå vad som är galet! Hoppas att hon är piggare nu!

Till top