Helgen

I fredags så var vi och inhandlade matrial till vår hall-makover, eller makeover var väl att ta i men vi ska måla om iaf;) Helt vitt ska det bli, jag är så less på alla färger och fula bårder, så nu vill jag ha det så enkelt dom möjligt! Tanken var att vi skulle hinna göra det mesta i helgen, men som alltid i vår lilla familj så är vi inte så bra på det här med planering... Fredags kvällen tillbringades sedan på Sofiehem som vanligt med mormor, jeddi, Zacke, Adam och Jonna.

Lördag började vi starkt. Selma och morbror Z åkte på leos lekland tillsammans med Lelle och Elliot, medan jag och Youssef tejpade, spacklade och tog bort lister för hela slanten. Jag hann oxå testköra färgen ett varv på en vägg, jag tror det blir bra! På kvällen hade vi lovat att vara barnvakt och Yasmine och William, samtidigt som vi var inbjudna på knytkalas till en lokal på marieberg. Det gick bara bra, alla barn fick följa med. det trixiga var bara att Youssef hade hunnit åka iväg på fotbollsmatch, så att jag skulle klara av att ta mig själv, 3 barn och en massa mat till bilen och sen iväg till lokalen. Dessutom ville jag ju gärna komma något så när i tid. Sagt och gjort.. lite stress, bortglömda telefonsamtal (sorry Sofia!), svett och hjälpsamma barn så tog vi oss iväg. Hade sedan allihop en trevlig kväll i goda vänners lag. Youssef kom efter matchen, och vid 21.30 kunde vi hjälpas åt att få hem alla trötta, men glada, barn. Alla 3 somande sen som stockar och sov ända till 8.30 (!) imorse. Selma vaknade dock till vid 01.00 och kaskadkräktes över oss i sängen, så vi fick ett litet nattpass oxå. Tror hon hade ätit alldeles för sent och mycket olika saker, som gjorde magen orolig.

Söndagen skulle vi ha målat färdigt hade vi tänkt, men Y vaknade upp och mådde illa och kräktes så det blev soffläge för honom. Dessutom hade Selma sovit så länge på morgonen så hon sov bara 15 min på dagen, vilket man inte får mycket gjort på. Därför lever vi nu lite rörigt kan man säga, så får vi helt enkelt göra lite då och då när vi har en liten småstund (vilka typ inte existerar hos oss under veckan). Hoppas nu på att det var något olämpligt dom ätit och inte magsjuka för imorrn bara MÅSTE jag till jobbet då vi har en utbildningsdag.

Förresten så hann jag ju med Sofia en sväng på loppis idag oxå. Nolia hade barnloppis och vi fyndade båda lite grejor. Selma fick en ryggsäck, ett pussel och en bok. Hon blev väldigt glad. Dessutom fick hon en massa klossar som varit Yasemins och Willes, blir fint fint att bygga med! OJ ikväll blev det en uppsats, hoppas att nån orkade läsa färdigt iaf...

  
                                3 supersöta och snälla barn myser i soffan=)

  
   Selma bestämmer själv hur hon ska klä sig...klänning, vinterskor och väska, sen ska mamma fota!
#1 - - mormor:

Mormor orkar i alla fall läsa, fast jag visste ju redan allt så...

Jag tycker Selma är supersöt i sin outfit. Snyggt matchat.

Till top