Dagishäng och blodomloppet

Igår eftermiddag var jag på Selmas dagis (eller det heter ju förskola numer...) Vi hade arbetsdag. Det är under några timmar som vi föräldrar kan komma dit och bygga och pyssla med olika projekt som gör utegården lite ny och mer spännande. Jag kanske nämn nån gång att hennes förskola har en fantastisk gård. Den är stor, och det finns både lite skog, lite asfalt, gräs, flera sandlådor och gungplatser. en kulle och en liten backe. Allt som lixom gör det roligt att leka där. Igår så byggde vi bla en träkoja mellan några träd i skogen, skruvade fast rännor på förrådsväggen för vattenlek, oljade in lite bord och målade lite roliga saker på träväggen bakom sandlådan. Idag var vi sen där igen på familjefika. Då fick vi en chans att mer umgås med barnen och inspektera allt jobb vi gjort. Selma gillade när mamma och pappa kom och hälsade på=)

Idag har jag sprungit 5 km i blodomloppet tillsammans med mina arbetskamrater. Galet mycket folk var det, över 7000 personer! En mycket trevlig kväll som vi avrundade med picknick på gräset i det härliga vädret! Nu ska jag sova, jag känner redan nu hur ont min kropp kommer att göra imorgon! natti

  
                                                   Sommartjej

   
Varje dag efter förskolan vill Selma leka ute i vattnet. Hon fyller, häller och plaskar!

#1 - - Sofia:

Såg du min mamma bland alla 7000? Fin sommarhatt, är det blingo? Nu ska vi se film. Kram!

#2 - - Sara:

Sofia: Nej såg tyvärr inte Lena, nope sommarhatten är från Åhlens! Kram

Till top