Inte måndag nu igen...

Var tog helgen vägen? Jag hinner ju inte ens en tiondel av allt jag ska och vill göra! Helgen har i alla fall varit trevlig. Fredag var det middag på Sofiehem som vanligt. I lördags var jag och mamma och Selma ut till smultronstället. Jag har aldrig varit där, och det var ju riktigt mysigt! jag måste försöka få nån ordning på våra rabatter här på framsidan, så jag var där för att få lite inspiration. Nu har jag lite mer koll på vad jag egentligen har tänkt mig. Måste bara ha Youssef till att gräva, lägga marksten och fylla på mer jord först! Lördag kväll och natt var vi barnvakter åt Yasemin och Wille, dom är så snälla så och är duktiga på att barnvakta Selma så det är bara roligt att ha dom här! Selma blev dock febrig på lördag eftermiddag, febern blev hög och försvann sen snabbt och idag är hon mest som vanligt...

Idag har jag städat här hemma. Youssef har planterat lite i trädgården och Selma har sprungit in och ut, lekt med myror, åkt rutchkana och gjort en massa annat roligt sånt som barn gör! Middag åt vi hos familjen Erdogan, frt bjöds på supergod grillning vilket man aldrig blir less på!

Nu har vi bokat resa till spanien i sommar, vi tar oss iaf så långt men ska nu ta tag i att hitta anknytning vidare till Marocko. Vi ska passsa på att hälsa på Youssefs bror i Toledo (utanför Madrid) när vi ändå är påväg genom Europa. Det är ju  bara drygt en månad kvar innan det är dags! Första svängen vi bokade blandade vi ju ihop för- och efternamn, så vi var tvungen att avboka resan för att sen boka om. Surt att det kostade oss en slant men man vill inte riskera att bli nekad att gå ombord.


Grabbarna grillar kycklingspett, champinjoner, köttförsbiffar och majskolvar...mumma!


                             Härligt att ligga i gräset!


                      Hallå! Är det nån i trumman?!
#1 - - Hanna:

Vad mysig semester ni ska på! Härligt för Selma få bada i havet :)

fina bilder på Selma. Hon har blivit så stor. ska bli roligt träffa henne nu i veckan!

Kram Hanna

#2 - - Sofia & Ebba:

jasså har vi haft fler febriga små tjejer! Idag har Ebbas sjunkit något men hosta och snorig som aldrig förr! Trevligt med grillning, vi har grillat både fre och lör!

Till top