Hemma igen...

Jepp hela helgen har vi varit borta, men inte så långt borta utan bara på Sofiehem. Vi har sovit där i helgen. Kul med lite omväxling och att man kan umgås sent med hela familjen medan Selma sussade sött. Jeddi åkte på lördag iväg till Stockholm. Han ska sedan vidare till Saudiarabien. Flera år i rad har han och ett gäng kompisar till honom åkt dit.

Jag har varit på Vårdförbundets grundutbildning för förtroendevalda i veckan. Otroligt givande och väldigt intressant. Nu vet jag lite mer vad jag har för rättigheter i mitt arbetsliv, finns en hel del saker som min arbetsgivare inte gjort rätt. Hoppas på ändring här framöver!

Ikväll har Selma hjälp mig att laga mat och baka. Hur lycklig som helst när jag frågade henne om hon ville hjälpa till. Annars är hon väldigt mycket tvärtemot just nu. Hon kan själv, vill inte och orkar inte väldigt ofta för tillfället. Jag känner oxå mer och mer hur vi måste försöka avvänja henne från tutten. Det går hur bra som helst på dagis, hon vet att hon inte får ha den där. När hon kommer hem så blir hon istället helt fixerad vid den. Kan verkligen bli hur ledsen som helst när jag tar av henne den. Jag kommer ju att vara ledig 2 veckor vid jul, kanske vi får ta tag i att få henne att sluta då. Nu ska lilltjoppan badas, och sen är det ju läggdags!


                                                                  Hoppar-Selma!


                                                     älskling
Till top