Hjälpredan

Vi har en lite hjälpreda här hemma. Så fort jag ska pyssla med något i köket så vill hon vara med. Det roligaste just nu är att baka. Hur många 2 åringar kan lixom säga decilitermått?? Idag hjälpte hon mig så duktigt att göra sallad till maten, sen skulle vi absolut baka oxå så det fick bli en spontan kladdkaka. Med en mamma som gillar sötsaker så är jag ju inte så svår att övertala till att göra lite gotta. Selma vill dock aldrig vill äta sina bakverk utan bara göra dom, lite värre för mammas figur, då jag gärna äter oxå ;) Efter allt stök i köket skulle vi diska, faktiskt gick det riktigt bra att ha med skrutt då. Jag diskar och hon sköljer. Det ska börjas i tid! Kladdkakan kunde jag ju inte äta upp själv, vilken tur då att Johanna ville komma på spontanbesök. Sånt borde vi bli duktigare på. Nu ska jag sova, nattinatt!

  
                      Jag tror minsann att nån har provsmakat lite...visst diggar ni frillan som står rakt upp ;)

  
                                Hon accepterade dock att ha tofs en stund i dag, sötnosen!

  
                                                              Bustjej!


  
                            Selma kammar pappas hår, jag vet inte riktigt om det behövs...;)

#1 - - Johanna:

Jag ställer alltid upp på sånt vet du, väldigt trevligt var det. Måste vi bli bättre på :)

#2 - - Sofia L:

Pappa upp i dagen på den första bilden!!

Hihi söt Selma va rolig hon är!

#3 - - Sofia:

Ser gott ut med kladdkakan! Jag är krasslig fortfarande =( kämpar mig genom skoldagarna och lägger mig tidigt. Men om jag är bättre i helgen hittar vi gärna på nåt, Emil jobbar dag. Kram

#4 - - Frida:

Hej Sara! Fin blogg du har med! Så stor lilla Selma har blivit! Duktig hon är på att hjälpa till hemma! Hälsa familjen! Kram

Till top