Friska!

Idag har vi varit på återbesök på barnmottagningen angående Selmas hepatit A. Nya leverprover togs, och symptomen är nu praktiskt taget borta, sååå skönt! Vi fick veta att infektionen läkt ut och att hon nu inte kan smitta längre så på måndag blir det förskola igen. Helt sjukt vilket rabalder det blev kring detta, med testning och vaccinering av en hel drös med människor, däribland alla hennes dagiskompisar. Barn blir ju sällan speciellt sjuka av gulsot men man vill vara noga med att det inte sprids då man som vuxen kan bli rejält dålig. Vi fick oxå veta av smittskyddsdoktorn att hon iaf inte har smittat någon, det känns väldigt bra. Något gott ur allt detta är ju att hon iaf har "gjort bort det" och vi inte behöver bry oss om att vaccinera henne för nu är hon ju immun hela livet.

Imorgon vankas det fotbollsmatch på gammlia, Hejja UFC ni måste ju vinna nu för att hänga med i toppstriden! Sen på söndag är det val. Jag har nog bestämt mig för vilket parti som får min röst. Denna gången känns det dock viktigast att Sverige demokraterna inte tar sig in i riksdagen! (vilket jag tyvärr tror att dom gör) Jag kan inte fatta, vad är det för människor som sympatiserar med dessa äckliga monster?

Nu lite dumburk, och sen sängen!


                            Min stora tjej, goast i världen!
#1 - - Sofia:

Skönt att Selma är pigg och kan börja på dagis igen och att ingen blev smittad. Kram

#2 - - Hanna Sardén:

Skönt Selma mår bra igen. Kram till dig Selma.

Måste säga att hon är så himla söt. hon kommer bli killarnas favorit ;)

#3 - - Sara:

Hanna: ojoj, det blir jobbigt för pappa att hålla alla beundrare borta ;)

Till top