Härlig helg

Oj vad fort helgen har gått, memn så är det ju jämt! Igår var jag och Selma en sväng på mariedal. Vi var på barnenshus och köpte ett paraply, på klädhuset för att köpa trosor till stumpan och sen in en god stund på djurmagasinet.  Jag har aldrig varit på den djuraffären förrut, så jag var lite nyfiken. Selma stormtrivdes, hon tyckte nog att det var som att vara på en djurpark. Vi tittade på massor av olika fiskar, fåglar, kaniner, hamstrar, råttor och en och annan orm. Bra att veta att man har ett sådant tillgängligt nöje i sin närhet. Det var nog fler barnfamiljer som kommit på den idéen för det var rätt så många barn där. Slutligen var ju förståss och hälsade på pappa på jobbet oxå. Selma älskar att vara där, hon springer omkring som om det vore typ busplaneten eller nå´t =)

Idag har vi varit med Sofia och Alice hela dagen. Först åt vi pannkakor till lunch, mums! Vi åkte sen en sväng på umåkers loppis och Selma fyndade ett pussel, en brioleksak och en liten barnpall. Allt för totalt 45 kr, inte så illa! Jag fick med mig ett par skor hem, köpta av Johanna som hade hyrt bord där idag. Sedan åkte vi tillbaka till teg och tjejerna fick busa, leka och fika. Tack för en trevlig dag!

             
Selma klär sig själv och tar sedan handväska, vagnen och dockan för att gå en sväng. den här dagen skulle hon hälsa på moster och Elias sa hon.



                                                         Sötnosarna målar och degar
#1 - - Sofia:

Så roligt att ni kom! Söt Semla är med vagnen! Alice och Emil har varit på BVC och öppnaförskolan medan jag sovit, men nu är de påväg hem med köttfärs och spaghetti som ska lagas. Kram

Till top