I näsan...

Vi hade en väldigt trevlig kväll hos familjen Gahzi i söndags. Dock lyckade Selma att göra en klassiker. Hon stoppade upp en grej i näsan. Jag såg inte när hon gjorde det men kom till mig och sa att hon hade ont, och att jag skulle ta bort det. Först såg jag inget i näsan men skymtade sedan något långt uppe. Jag tänkte bara , att det var den kvällen, akuten nästa. Då sa Sara att hon hade fått lära sig att man kunde prova att blåsa i munnen för att få ut det. Jag provade det några gånger, Selma tyckte väl inte att det var jätte trevligt men ut kom det! Sen dess har Skrutt sagt upprepade gånger att "få inte stoppa näsan". Så hon har säkert lärt sig något av händelsen.

Senaste veckan har varit lite körig. En massa tjat på VC och ett antal undersökningar senare har vi fått konstaterat att Selma har gulsot (Hep A), detta har alltså varit förklaringen till hennes aptitlöshet och dåliga mage... Blir alltså ingen jobbstart för mig på måndag. Jag kommer att skriva mer ang detta när jag vet mer!

#1 - - Sofia L:

Nej är det sant, va trist. Stackars lilla Selma. Hoppas att hon blir frisk fort. Tror man att det hänt i Marocko eller?

#2 - - Sofia:

Stackars stumpan, hoppas hon kryar på sig snabbt! Kramar från Oss!

Till top