Hemma!

Ja det blev inte mycket uppdaterat från Marocko, men jag har ju haft full rulle hela tiden! Vi har precis som vanligt haft det toppen där nere. Träffat tjocka släkten, blivit uppassad med god mat och fått en hel del värme. Selma har lekt, busat och bråkat med sina kusiner. Hon har så otroligt kul när hon är där! Dessutom har hon ju lyckats sluta med tutten nu. Från att hon på flyget ner accepterade att vi sa att vi hade glömt den hemma, fortsatte det att funka hur bra som helst. med tanke hur otroligt fixerad hon varit av denna tutte så trodde jag aldrig att det skulle gå så smärtfritt! Hon har oxå blivit så duktig på arabiska, man märker hur lätt lärd barn är och hon anstränger ju sig mer när hon märker att dom inte förstår när hon pratar svenska.

Sista dagarn av semstern tillbringades i Marrakech, vi flög sedan därifrån direkt till Stockholm. Var roligt att åka tillbaka dit, var ju några år sen jag var där sist. Riktigt varmt var det, över 30 grader varje dag!

Nu har vi börjat förskola och jobb igen. Känns alltid bra att vara hemma trots att semstern alltid går så fort. Skönt med en kort vecka nu i veckan då det är påsk. Bebisen i magen är det full rulle på, sparkar, buffar och knuffar så att man nu tom kan se det utanpå magen. Nästa vecka väntar barnmorskebesök, ska bli roligt att höra vad hon säger. Jag mår då bara bra, även om jag mer och mer börjar känna mig gravid. Får som "håll" i sidan när jag går, lite åderbråck på benen och en puls på 150 när jag går upp för trappan. Fast vad gör man inte...;)


                               tremeningen Rihan, Pappa och Selma upp i bergen Tafoughalt


                                            Några i familjen, hemma hos farmor och farfar


                                         Gissa om dom är bröder?? Youssef och Abdelhaq med sina flickor =)


                                         Nu tänker jag göra nåt bus....hihi...
Till top