Lurifax

I helgen har vi varit lediga hela familjen, helt underbart. Youssef har ju jobbat alla helger sen mitten på december, så vi behövde få umgås! Mycket slappning men även lite arbete stod på schemat. Youssef fick klättra upp på taket på framsidan och skotta av all snö. Tur var det att han gjorde det då det var minusgrader, för imorse var det +3 på termometern och den där snön hade nog varit rätt tung.

Jag har lagt Selma för en timme sen. Hon är lite klurig, vill ju helst ligga i mamma och pappas säng. Jag la henne i sin säng sa godnatt och gick och pysslade med lite grejor där uppe. När jag sedan (efter typ en halvtimme) bestämmer mig för att gå ner, så hör jag så fort jag kommit ner för trappen hur hon smyger från sitt rum och in i vårt. Sedan dess har det varit knäpptyst så jag skulle tro att vi kommer upptäcka en liten besökare i sängen när vi går och lägger oss.

På torsdag till söndag åker min make till göteborg i jobbet. Jag och Selma ska alltså ha en mor/dotter-helg. Blir spännande och se hur det ska gå att få henne upp ur sängen och iväg på dagis torsdag och fredag. Hon är ju van att kunna ha sovmorgon med pappa och är ju aldrig på förskolan före 9...


                             Selma busar i snön medan pappa skottar taket


                     Blir mycket passning, för Selma ville helst stå just där pappa skulle kasta snön...



              Igår åt vi bla denna härliga rätt, småsallader på marockanskt vis, I löööööve it!



                                    Ny pyjamas, fyndat på rean!

#1 - - mormor:

Selma, jag gillar dina tricks. Kör hårt med mamma och pappa. Kan man bli sötare än så i en ny rosa pyjamas. Go-unge.

Till top