Semester

Nu har jag semester, inte så länge bara 2 veckor, men ändå!! Känns så otroligt skönt! I helgen har Youssef jobbat, jag och Selma har varit på stan och shoppat i lördags. Lillan tycker det är riktigt kul att gå på stan, mamma tycker det är lite jobbigare =) Igår var vi till min arbetskompis Monikas hästar, ja Monika var ju oxå med förståss.  Selma tycker det var riktigt spännande, fast lite läskigt. Det är ju stora djur och hon är ju en liten tjej. När vi var in i hagen och det kom tre stora nyfikna pållar så blev det lite för spännande. Tusen frågor senare och efter att vi fått varit med när en av hästarna gjordes klar för en ridtur så kunde iaf Monika rida iväg. Vi åkte vidare mot Gammliavallen och ufc-match. Starkast intryck på lillgumman verkar ändå ha varit när hästen bajsade i stallgången, det har hon berättat flera gånger här hemma. Tack snälla Monika för att vi fick komma och hälsa på!
Ufc-matchen gick sådär, slutade 1-1, men med rekordmånga i publiken och fint väder så blev det en riktigt trevlig tillställning.

Idag har jag och skrutt varit en sväng på 4H-gården. Dock så blåste det så hemskt så vi stannande inte så länge. Istället åkte vi till familjen Holmqvist och våldgästade. Vi lekte, surrade, lunchade och fikade. Tusen tack för idag, vi tycker det är lika kul att ses varje gång! Dagen avslutades här hemma med grillpartaj. Morbror Adam fyller 23 idag så vi träffades ju för att fira honom lite. Morbröderna, Jonna, Jonnas bror och mamma var här, det var riktigt trevligt! Vi satt ute på framsidan hela kvällen och filtarna fick åka fram nu på kvällen när det blivit lite kyligare. Vi spelade lite Alias, så himla kul det spelet är! Nu...godnatt!



                                Matar kaninerna på 4H-gården


                                           Världens finaste!


                      Bild från vår grillkväll förra veckan då jag glömde att fota idag...


                                         Vackra blommor på vår framsida, nu är det riktig högsommar!!

#1 - - Sofia:

Vi tycker det är lika trevligt! Njut av semestern! Kram

#2 - - mormor:

Så mysigt, nu längtar jag hem till er. Snygga blommor och en ännu sötare liten blomma, Selma. Jag tror att håret växt massor sen vi åkte, vilt och vackert som blommorna.

Till top