Semestertider

...fast inte för mig! Idag märktes det på jobbet att halva styrkan var borta. När vi inte har nämnvärt mindre program, blir det därför en hektisk tid för oss som är kvar. Två veckor till ska jag jobba, sen får jag iaf gå på en kortare ledighet innan jag ska vara ledig på riktigt i augusti. Mormor och Jeddi har åkt iväg till marocko, Selma tycker det är konstigt och undrar varför dom inte kommer och hämtar henne på förskolan ibland som dom brukar. Sen jag skrev sist har vi hunnit ha lite 3årskalas, vilket var skoj! Annat roligt är ju oxå att Familjen Erdogan fått sin 5:e familjemedlem i form av en liten toksöt flicka! 

Jag har oxå hunnit vara på ytterligare ett barnmorskebesök. Fick göra en glukosbelastning som såg bara bra ut, ingen graviditetsdiabetes på gång =) Jag är nu i vecka 31, bebisen växer på bra, magen är lite större än med Selma i samma vecka. Jag har dock bara gått upp totalt 1 kg. Mitt järnvärde är lite för lågt (110) så jag får knapra niferex. Järndepåerna börjar oxå sina så jag ska vara noga med maten och får följa upp järnvärdet om 2 veckor. Bebisens hjärtljud låg på ca 135 slag/min.

I helgen har jag och Selma äntligen varit och köpt lite plantor att plantera på framsidan. Det blir björkspirea och praktspirea framför altanen. På andra sidan blir det perenner, bla rosa daglilja, nepeta och gråtimjan. Jag håller tummarna för att det ska bli bra, jag som inte har några gröna fingrar alls!

Såg att det var mycket bilder från Juni 2011 som jag inte visat...


På förskolans sommaravslutning skulle min tjurskalle till dotter inte sitta brevid dom andra barnen och sjunga, hon satt i trappen och sjöng själv :)


                               Vi hade iaf en mysig picknick sen i värmen!


          I hettan som var där i början på Juni blev det mycket vattenlek för finaste Selma♥


        Mysigt vid barnbordet på kalaset, alla kompisar gick dock inte att fånga på bild samtidigt!

  
      Äntligen har vi införskaffat ny brevlåda, våra namn är diskret ditsatta med silvriga klisterbokstäver.
#1 - - Hanna S:

Selma söta selma! Vilka fina bilder! hon har verkligen blivit en stor tjej och ännu större blir hon snart när lill-an/-en kommer! :)

Du verkar må bra sara? är jätteglad för er skull över den lilla.

ska försöka komma till Umeå i höst och hälsa på er i samma sväng!

KRAM till er alla!

#2 - - Sofia:

Roligt med ett blogginlägg! Supersnygga bokstäver men jag vill se hela brevlådan, kanske han se den live snart =) Söta Selma tänk att hon redan är 3 år! Kram

#3 - - mormor:

Vi sitter i Fes och fikar efter en lång resa från Marrakesh genom öken och höga berg. Många nya upplevelser.Varmt så det räcker.

Till top