Extra lång helg :)

Imorrn behöver jag inte gå till jobbet, Selmas förskola har planeringsdag så jag är flexledig och får ha en mysdag med skruttan! Vi ska göra lite ärenden på stan, sen hoppas jag på finväder så att vi kan vara ute. Idag har vi städat här hemma. Youssef har jobbat, men jag har ju en sån duktig liten hjälpreda ändå=) Selma vill dock helst vara ute hela tiden. Hon leker med grannbarnen och har så kul att hon inte ens har tid att komma in för att äta lunch. Närmsta grannen har en pojke, Albert, som är 4 år. Vi mammor turas om lite att passa dom så behöver vi inte vara på hugget och ute hela tiden! Annars så är det mycket 3-års trots här hemma. Hon lyssnar hyffsat bra på mig men det är mycket tjurighet från Selma, och tjat från mig, innan saker och ting blir som mamma vill..

I veckan var jag och Jonna på LIKAdesigns utförsäljning. Dom säljer ju finfina smycken i nysilver och ska nu lägga ner verksamheten. Jag gjorde några riktiga fynd, vilket var kul så nu har jag lite nya smycken att ha på mig! Sen på torsdagen var det dags för blodomloppet, vi hade 2 lag från jobbet. Tur att jag hade med mig, lika gravida, Jenny som oxå gick 5km. Vi kunde vagga på i egen takt, och jag måste erkänna att det kändes i fogarna efter promenaden. Bra var det iaf för stegräknartävlingen vi har på jobbet, 15000 steg lite drygt blev det den dan!

Igår var det kulturnatta. Föreningen "Mama Africa" , som vi är med i, hade modevisning. Mycket fina kläder från 9 olika länder, kul att dom visade upp en hel del från Marocko! Nej  nu är det midnatt, dags för sängen Nattinatt!


 Jag och Selma gjorde fruksallad i veckan. den blev god! Syns det förresten att mamma gillar prickigt?


Ibland ska man tjata för att få ta en bild, men när jag ska fota pappa ska minsann hon vara med!

#1 - - Sofia:

Härligt med lång helg! Synd att vi är sjuka annars hade vi kunnat ses. Hur är det med magen? Kram

#2 - - Hanna:

Selma är då verkligen en riktigt sötnöt! :)

Till top