Min kompis farbrorn...

Inlägg som skrevs i söndags...

Riktigt soligt och varmt idag, om man bortser från den tidvis kalla blåsten så var det nästan sommarväder! Youssef har jobbat i helgen. Igår så åkte Selma och jag för att träffa Jenny och Emilia, bus, lek, mjukglass och lunch och sen var det två trötta tjejer som sa hejdå till varandra. Dom leker otroligt bra ihop, vilket är kul! Idag har jag och skruttan varit och köpt nytt tak till hammocken, det hade blivit en stor reva i det förra så det kändes kul med ett nytt! Blomjord inhandlades oxå så medan Selma sen sov middag så planterade jag om alla blommor. Hoppas nu bara att dom överlever min, inte allt för varsamma, omplantering.

Mycket tid går nu mera till att leta efter Selma. Hon vill ju inte vara inne en sekund och så fort hon går ut så träffar ju hon några grannbarn som hon springer iväg med. Dom går ju inte så långt men jag tycker hon känns lite liten att tex vara ensam i lekparken där vi inte har uppsikt över henne. Idag när jag gick för att leta henne då hon sprungit iväg, så hittade jag henne inne hos grannarna. Ett medelålders par två dörrar bort. Hon ville hälsa på där och förklarade för mig, mycket artigt, att farbrorn Per är hennes kompis. Han var mycket stolt när han fick höra det! =)

För några dagar sen var vi på middag hos familjen Holmqvist. Gubbarna jobbade och bortsett från lilla Oscar var det en riktig tjejträff. Johanna kom oxå förståss=). Selma är mycket fascinerad av Oscar, vill gärna titta på när Sofia byter blöja eller klär på honom. Hon frågar ofta när våran bebis ska komma ut. Ikväll satt vi och tittade på bilder från när Selma föddes, hon tycker det är hur roligt som helst och blir så stolt när jag säger att alla tyckte hon var JÄTTE söt=)

Jag har äntligen laddat kameran så här kommer några nya bilder!


                          Så här ser busungen oftast ut när man ska vill ta kort på henne nu för tiden...


    ...sen frågar jag hur man ser ut när man är söt, då intar hon denna pose, tänk så rätt hon har!


           Snor en bild av Sofia för att visa tjejerna och Oscar!
#1 - - Hanna S:

Selma är verkligen jättejättesöt!

Skicka henne en stooor kram!

#2 - - Sofia:

Sötnosen! Roligt att ses får vi göra om! Kram

Till top