Ansiktsmålning

Selma har ju vägrat att göra ansiktsmålningar dom gånger hon haft möjlighet (förutom den gång hon och Alice gjorde egna med tuschpennor...). Jag har liksom funderat på varför, har ju nämligen sett på henne att hon varit sugen när andra barn blivit målade. Så idag när hon frågade om hon fick måla lite på kinden när vi satt och målade med vattenfärger så sa jag att det var okej. Hon ville inte att jag skulle titta på utan jag skulle titta ner på mitt papper som jag målade på. Så fort jag sneglade så höll hon för ansiktet och skämdes. Konstig reaktion för att vara Selma, och det är ju nåt med hela grejen eftersom att jag inte får se när hon målar. Kan säkert ha att göra med att hon vet att jag inte gillar kladd, och både jag och hon själv är ju noga med att torka kring mun om hon kladdat när hon ätit. Jag har helt enkelt påverkat mitt barn så mycket att hon inte törs göra ansiktsmålningar i min närhet! Huvva vilken hemsk mamma jag lät som nu...det var ju dock en teori, kan ju bero på nåt annat oxå. Hursom helst, när hon väl hade börjat måla, och jag sett henne, frågade jag om hon ville att jag skulle måla henne. Då plötsligt fann ingen hejd utan det var ju världens roligaste lek! (återigen, stackars barn jag har ju förstört henne redan...)

Annars så leker livet. Igår var jag och Leila på besök hos Adam och Jonna. Vi hade inte sett deras nya tapeter, det blev verkligen jättefint! För övrigt så jag myser hela dagarna med världens finaste tjejer. Selma är en glad, viljestark, social, motoriskt och språkligt duktig 3 åring. (Så nåt har vi väl lyckats med som föräldrar ;)) Leila är en supersöt trött, spyende, skitande, ätande, finnig och fantastiskt go 3 veckors baby. Tiden går för fort, hon ser  ju redan så stor ut!

Bildbevis, ha översende med att jag faktiskt inte är nån konstnär!


                                Typ världens vackraste fjäril!


                                Finaste prinsessan (hur tusan målar man en prinsessa?)


                          Ja ni kan ju gissa...det ska föreställa en katt, men jag vet det vart inte så bra!


                                               Sötaste clownen!


                                             Lilla Leila växer så det knakar!


 Höstfint utanför dörren, jag piffade upp ljungen med lite som var kvar av annars vissnade snittblommor.
#1 - - Sofia:

Vilka fina ansiktsmålningar, clownen var min favorit! Kram

#2 - - Hanna:

Finaste Selma! Vilka härliga målningar!

Men Sara, du har inte förstört henne :) vissa saker är bara såna man inte vågar. Du kan ännu påverka henne till det positiva! berätta för henne att "riktiga" ansiktsmålningar är fina, men inte tuschkladd :)

kram och ha en fin helg.

#3 - - Jonna:

Åh vad mysigt ni verkar ha! Nu vill jag också vara mammaledig.. och, haha Clownen var det sötaste jag sett på länge!! :)

Till top