Fotografering

Idag var vi och fotade oss på Sandro för BB-bilderna i VK och VF. Så nu får ni hålla utkik! Leila tyckte det dock var passande att vakna upp som en liten prickigkorv imorse. Hon har fått full med hormonplitor i aniktet och ser ut som en finnig (dock otroligt söt) liten tonåring! Fotningen gick väl ganska bra, föruom att vi hade en 3-åring som inte helt ville göra riktigt som vi ville och en 3-veckors som vägrade vara vaken. Båda var då nöjda och inget skrik och gråt från nån av dem. Vi får helt enkelt nu vänta med spänning för att se hur fotot blir=)

Ikväll har jag varit på tjejkväll med Johanna och Sofia hos Johanna. Så trevligt att vi kan fortsätta med våra super trevliga myskvällar trots småbarn, obekväma arbetstider, pluggande mm. Leila skötte sig fint och sov nästan hela tiden. Jag var lite orolig att hon skulle vara gnölig eftersom hon hade en riktigt grining och gnällig kväll igår. Måste ha varit magen. Lite pännande var det dock att lämna Selma. Jag sa att jag skulle iväg och "fixa lite". Hon kunde acceptera detta men inte för allt i världen förstå varför jag måste ta med hennes lillasyster...

Selma- varför tar du på henne kläderna?
Jag- Leila måste ju förlja med mig, hon är ju så liten och måste ju få äta bröstmjölk om hon blir hungrig.
Selma- Men jag kan faktiskt bli jätte ledsen om du tar min lillasyster, vi ska ju gosa i sängen!

Efter lite förklarande, övertalande, pussande och kramande fick jag iaf ta med mig henne en stund. Youssef sa att det hade gått bra här hemma fast Selma hade insisterat på att få ha "fredagsmys" med saltapinnar och chips innan läggdags.  Denna gång fick hon som hon ville ;)


                              Fredagsmys på en tisdag. Chirre, saltapinnar och Molly Monster!


Idag blev det premiär i babysittern. Selma var nog ca 6 v första gången men Leila är ju typ det om man räknar med tiden hon stannade över i magen ;) Så här när jag tänker efter tror jag dessutom att Selma hade samma tunika på sig den gången!



Vår gulliga granne Parvin var förbi med leksaker till Selma som hon tagit fram från sin vind. Denna fina bana med Muppets gillade Selma supermycket! Det var massor med grejer, tror hon kom med 4 påsar...
#1 - - Sofia:

Klart att Selma ska ha mys när vi har det =) Vilken kanongranne! Kram

#2 - - mormor:

Så stor Leila ser ut i babysittern. Är den riktiga "nyföddabebisperioden" redan över?

Vilken jättesnäll granne Parvin är.

Till top