BVC

Idag har jag varit på BVC med Leila. Hon har nu vänt i vikt och passerat sin födelsevikt. Idag vägde hon 4440 g och var 55,5 cm lång. Lilltjoppan växer! Vi fick veta att vår fantastiskt duktiga BVC sköterska som vi brukar gå hos har fått en stroke, hoppas hon kryar på sig och kommer tillbaka snart! Tur att den andra som jobbar där oxå är jättebra=) Efter BVC möttes vi upp Sofia och Oscar på Mariedal. Vi köpte fördelsedagspresenter åt Alice som fyller 4 år imorgon, sedan lunchade vi på MIX. Det var en buffe med mycket smakig mat!

Igår så tränade jag och Selma på att skriva bokstäver. Hon känner igen S som i Selma, men det är ju en ganska svår bokstav att skriva. E gick bättre, och hon blir verkligen stolt när hon fixar det. Hon visade oxå hur man ritade en gubbe (huvudfoting). Lite speciell sådan...hon förklarar högt och tydligt medan hon ritar hur den består av 1 huvud, 2 ögon, 2 armar, 2 ben och 1 snippa. Tydligen är det dom viktigaste kroppsdelarna, så att nu vet ni det! :) Snart är det dags att gå och hämta storasyster på förskolan. Först ska jag dock hämta ut ett DHL-paket som min syster skickat åt mig, brukar alltid vara fyllda med kuliga barngrejor.


                                         Selma, med chokladsmetskägg =)


                                       hemlligt leende
#1 - - Sofia:

Wow vilken fin bild på Leila! Den kan du använda i en fototävling! Kram

Till top