Förskoletjejen

Ja, nu börjar det känns som om man har lite vardag igen. Konstigt, Leila är inte ens 3 veckor men det känns som vi har haft henne jättelänge! Idag tog jag mig en promenad och mötte upp mormor som cyklade mot oss efter jobbet. Selma kommer ju ihåg från förra terminen på förskolan att mormor alltid hämtade henne på torsdagar. Därför säger hon till mig varje torsdag att "det är mormors tur att hämta mig idag". När vi hämtade henne idag så berättade fröken att Selma var så ledsen idag när hon inte fick vara "veckans guldkotte". Varje vecka är det nämligen 1 barn som får vara detta, och då får man tydligen ta med sig Björn-Bertil Karlsson hem. Det är en nalle som får bo hos barnet några dagar, så ska man fota vad nallen och barnet hittar på tillsammans och sedan visa bilderna på förskolan. Nu ikväll var det föräldramöte. Jag cyklade dit medan Youssef var hemma med flickorna. Det hade gått bara bra och båda två sussade sött när jag kom hem!

Igår var jag förresten och hälsade på mitt jobb. Leila var ju tvungen att få visa upp sig ;) Kändes som om jag inte varit därifrån speciellt länge, men så otroligt härligt att vara där och känna att man inte behöver bry sig om att telefonen ringer, patienterna kommer osv... Nej jag ska verkligen njuta av att vara hemma, än längtar jag då inte tillbaka till sjukhuset!

Tusen tack Hanna för de fina presenterna flickorna fick med posten idag, vi blev verkligen glada hela familjen! ♥


                                                               Systermys!


Så här tjusig var Leila idag, byxorna är sedan min syster föddes, så alltså 34 år! Vi är många som haft dem!


I våras planterade Y basilika, men fick med ett tomatfrö bland basilikafröna. Detta blev en fin tomatplanta=)


                                  Youssef är så stolt över sin skörd, EN liten fin röd tomat!
#1 - - Hanna:

Tack för bilden. Selma är en riktig fotomodell ;-) kul att ringen satt så fint så handen hennes. Kram till er.

Till top