Sjuklingar

Första dagen på länge som jag har tid att sitta ner en stund för mig själv! Vi blir inte ofta sjuka men när vi blir det så blir vi det ordentligt! Flickorna blev efter hemkomsten från Stockholm inte friskare. Febern fortsatte och dom fick ögoninflammation. Selma tog vi först på VC, dom tog odling på henne och kunde konstatera streptokockinfektion. Hon har även börjat höra dåligt, doktorn trodde att hon har lite vätska bakom trumhinnan. Kåvepenin fick hon iaf på recept och fått ta i några dagar nu.

Sedan var det Leilas tur att bli sämre, konstigt sår på fingret fick hon, först trodde jag hon gjort sig illa på något men när såren spred sig och började bli till blåsor så blev det VC även med henne. Odling är tagen och vi väntar på svar med förmodligen är det samma bakterier som storasyster. Lillgumman har riktigt fula sår på småfingrarna nu och det är inte så lätt att lägga om lilla handen. Även hon fick antibiotika och börjar bli bättre. Ögoninflammationen fick de salva för och det börjar ge med sig, men för att toppa det hela lite extra så upptäckte vi i torsdags att Selma fått vattkoppor! Så vi får kurera ett bra tag till!

Vi flickor hinner iaf umgås en massa ;) Youssef har jobbat mycket men för tjejerna fyller pyssel stor tid av dagen! Tyvärr så börjar orken och inspirationen att ta slut för mamma Sara, lite smått irriterad känner jag att jag varit dom senaste dagarna. Kan lätt bli lite sur och less på mina gullklimpar men sen ångrar jag mig fort...är ju så synd om mina små älsklingar. Inte lätt att alltid hålla humöret på topp. Att jag och Youssef dessutom är ordentligt förkylda har vi inte ens hunnit tänka på! Var några smittsamma bacillusker vi träffade på. Moster har halsfluss, hennes man ögoninfl och är dunderförkyld, Jonna och Jamila är oxå fortfarande hängiga.

Vi ska iaf till Sofiehem idag, tur att man har världens bästa föräldrar som man alltid kan komma till trots baciller! Urs vilket deppigt inlägg, ni tar vi nya tag och samlar energi. Får se om jag är tillräckligt bacillfri för att operera ögoat på onsdag.

          
                         Skönt att ha en storasyster att luta sig mot när man är hängig...

          
                                   Pyssel!!! Limpistolen används flitigt.

          
                                                     Visst blev det fint!?

          
                            Lillgumman har varit alldeles svullen i ögonen :(

          
                                        Omlagda småfingrar

          
                                            Sötfia med en koppa på nosen :)
#1 - - Hanna:

Men fina vänner. Krya på er! Tänk positivt- bättre att göra bort allt på en gång istället för att dra ut på det månader efter månader... KRAMAR i massor!

#2 - - Jonna:

Neej men vad hemskt det såg ut på Leila. vi fortsätter att hosta och snora. Nu är jag såå less!

#3 - - Sofia:

Krya på er!!



Alice frågade idag när vi kan leka med Selma. Jag saknar er också hoppas verkligen ni är pigga och krya snart igen!!



Kram på er!

Till top