Gröt

Leila har fått testa gröt. Hon är mycket intresserad och har slafsat i sig smakportionerna vi testat. Jag är lite försiktig eftersom att både jag och mina syskon var mycket överkänsliga för mjölk som små. Jag vill så gärna (såklart) att mina barn ska få slippa detta. De verkar dock ha gått bra än så länge. Lillan har börjat förflytta sig oxå. Hon puttar sig bakåt och runt åt sidorna. Alltid lika spännande och se var hon hamnar efter en stund på golvet.

Igår var jag på tjejkväll hos Sofia. Förutom vi "vanliga tre" så var även våra gymnasiekompisar My och Hanna där. Vi var ett gäng som hängde ihop under gymnasietiden, igår saknades bara Erik och Sima. I år är det 11 år sen vi tog studenten, helt galet! Det blev en del prat om 30 års firanden, det är ju aktuellt nu i år för vissa ;).

Selma har ett tag varit inne i en period då hon inte vill äta. Det började här lite under hösten och har sedan hållit i sig. Man vill ju att hon ska äta samtidigt som vi inte vill göra en så stor grej av det. Vissa dagar fattar jag inte att hon orkar då hon knappt får i sig nåt alls. Sen nästa dag är det nåt hon tycker om och kan äta 2 portioner. Jag tror det är en fas, dock hoppas jag att den är snabbt övergående! Hon har plötsligt oxå börjat tycka det är roligt att prata arabiska. Från att bara surat och endast svarat på svenska då vi pratar med henne har det nu vänt. Nu vill hon gärna visa att hon kan ett annat språk, ofta får godnatt sagorna numer vara tvåspråkiga :)


          
                                                        Gröt är bra grejer!

          
                                     "Mamma, ta kort på mig när jag tar av mig tröjan!"

           
                      Leila har börjat kämpa sig mot TV-bänken, snart dags att plocka undan!

Till top