Vinterbilder!

Det är ju så härligt vinterväder just nu så mycket tid tillbringas utomhus! Igår var jag och flickorna vid skridskobanan så att Selma skulle få åka lite skridskor. Hon tycker det är svårt men kämpar på. Tur att vi har lillsparken att ha som stöd. Lite besvärligt tyckte jag dock att det var att behöva bära vagnen genom skogen. Detta då det inte gick att köra den enda ner till isbanan och jag inte är helt bekväm med att lämna Leila kvar uppe på cykelvägen.

Leila har börjat få smaka på lite saker. Vatten är en storfavorit och det går numera inte att dricka ur glas utan att hon börjar "tigga". Päron verkar vara en annan hit. Överlag så verkar hon vara intresserad av mat men jag tycker att det kan få vänta ett tag till...ska väl introducera gröt så småningom. Hon bli större och större lilltjoppan. I fredags så gjorde vi pass åt henne, så snart ska hon få se vida världen. Lite lustigt att man fotar bebisar, det är ju inte direkt så att hon kommer att vara lik sig om 3 år... Selma babblar, babblar och babblar. Här om dan ...

Selma- Mamma, jag måste kissa!

Jag- Ja, men gå och gör det då...

Selma- Ja då ska vi se om rumpan funkar!

Jag- eh...okej...gå nu!

*efter ett tag ropandes från toan*

Selma- Ja mamma!!! Det funkar! Det kommer kiss!!!

Haha, jag menar, sen när skulle det inte göra det? Underbart med allt hon kan gå och fundera på!

Ikväll har det varit tjejkväll här hos mig, jag bakade en hittapåkaka, som faktiskt blev riktigt god! Vi hade som vanligt mycket att prata om speciellt nu när Johanna och Johan nyligen blivit radhusägare. Imorgon åker Youssef på inköp i Göteborg. Så nu blir det några dagar ensam med tjejerna. Tror minsann att mormor och Jeddi ska få sig lite besök ;)

         
                                      Skridskor med cykelhjälm (den andra glömd på dagis)

         
                                                     Lillasyster fick sova i skogen=)

         
                                Snöskottning, Pappa skottar ihop och Selma sprider ut ;)

         
                                                   Gullungen har blivit en hejjare på att sparka!

         
                                                              Det är ju vi!

         
                                                     Finaste♥

         
                                Chokladkaka med blåbär och mandelflarn var gott!


#1 - - Sofia:

Håller med, kakan var supergod! Kram

Till top