Är vi sämre föräldrar idag?

Jag går en föräldrautbildning, familjepeppens småbarnsliv. Jag tycker att det är kul att disskutera olika saker, speciellt när man disskuterar saker som är lite känsliga. Barnuppfostran är ju just en sån grej. Ingen erkänner väl att dom är dåliga på att uppfostra sina barn...eller? Egentligen är jag lite kritisk till utbildning som går ut på att jag ska bli en bättre förälder, för vad är egentligen "en bättre förälder"??? Varför behövdes det inga föräldrautbildningar för 50 år sen, eller behövdes dem men inte fanns? Och skulle i sånna fall våra barn bli "bättre människor" än min generation för att vi nu kan utbilda oss till att uppfostra dom bättre? Många intressanta frågor, men få svar...i vilket fall så är det trevligt att komma iväg en kväll i veckan och träffa lite nytt folk, och dummare blir jag nog inte!

Min stora tjej Selma sover över hos morbror, Jonna och lilltjoppan inatt. Första gången hon sover över hos nån själv förutom hos mormor och Jeddi. Hon hade fullt sjå här hemma med att packa väskan inför avfärden...pyjamas, snutte, kanin, tandborste, hårspännen, docka, halsband....ja väskan blev ordentligt full! Leila kämpar för fullt för att ta sig framåt med krypningen. Hon ställer sig hela tiden på alla fyra och gungar fram och tillbaka. Ofta blir hon så ivrig att hon tom ställer sig upp på tårna, typ som att hon ska göra en armhävning. Ser kul ut! I veckan det att fortsätta umgås med min kusin med familj. Imorrn kommer alla hit på middag, fast först är det tandäkare för Selma och BVC för Leila på schemat.


        
Kan jag verkligen bli "en bättre förälder" åt dessa redan perfekta barn ;)

    
                            Hårdträning, här armhävningar på ett ben!
#1 - - Hanna:

Vad roligt, beach 2012 väntar för Leila redan i såhär tidig ålder. Hur var det nu med att ge barnen bra och sunda värderingar? ;) Kram fina du!

#2 - - Anonym:

Hade missat detta inlägg! Du måste berätta mer om familjepeppen när vi ses. Spännande med övernattning, förstår att packningen var viktig. Heja Leila!

#3 - - Sofia:

Jag skrev föregående inlägg.

Till top