Kristi himmelfärdtjänstdag

Mamma påminde mig igår om vad en rolig bekant en gång kallade denna helgdag..haha!
Det regnar. Jeddi var här och åt frukost med oss i morse och sen tog han med sig Selma. Dom var ute på affärer en sväng och är nu hemma på Sofiehem. Leila sover, Youssef jobbar och det är alldeles tyst här hemma. Det händer inte så ofta och jag njuter för tillfället ;)

Igår var jag och vaccinerade mig. En påfyllningsdos för hepatit A, så nu har jag långvarigt skydd! Jag hade tagit med mig Leila oxå, trodde att hon skulle få en spruta men tydligen ska dom inte ta det innan dom fyllt 1. Så det får vänta till nästa år! Det börjar dra ihop sig mot marockoresa. Vi har shoppat lite sommarkläder till barnen, men dags att verkligen gå igenom vad vi har och vad som saknas.

Igår var jag och Leila med Jonna och Jamila på stan en sväng. Vi åt lunch på Rost. Sedan földe dom med hem till oss. Selma fick cykla hem efter en bra dag på förskolan. Mormor och Jeddi slöt sen upp för middag och lyssning på UFC-matchen på radiosporten. Adam gjorde mål på frispark, matchen slutatade 3-3, Hejja! Nu ska jag äta lunch och sedan dra mig mot Sofiehem.

                   
          Tjejerna passade på att hälsa på farfar/morfar på jobbet igår när vi var på stan!

Till top