Vattkoppor,tand och ny cykel!

Då var det Leilas tur att få vattkoppor. Var ju visserligen väldigt väntat, men känns lite tråkigt att vi blir hemma minst en vecka till. Det går då än så länge väldigt bra. Hon har inte så jätte många, ca 20 koppor. Det verkar klia lite för hon kryper fram till oss och står sedan och gnuggar pannan, där hon har en koppa, mot våra ben. Ser så gulligt ut, men förståss lite jobbigt för lillskrotis. Hoppas att det inte blir värre än så här och då måste jag säga att det var ganska lindrigt detta med vattkoppor! Jag är ju ändå glad att dom får göra bort det nu medan dom fortfarande är små. En liten tand har nu oxå tittat fram i nederkäken, sylvass är den och jag bävar för den gång hon kommer testa den vid amning ;)

Idag var lyckan total hos vår , snart, 4 år gamla dotter. En ny cykel, en ny ROSA cykel! En cykel med plinga och cykelkorg. Det blev en tidig 4 års present, hon måste ju utnyttja alla månader med barmark. Därför kändes det dumt att vänta till i juni. Det underbara vädret som bjudits på idag gjorde det ju till en perfekt dag att få en ny cykel. Vi har varit ute hela dagen. Lunch intogs på altanen i solen, härligt med sommar! Dom gånger jag var tvungen att gå in för matlagning, matning eller blöjbyte så var Selma ute och lekte med grannbarnen. Är praktiskt att bo så nära inpå grannarna ibland. Selma behöver bara kliva ut genom dörren så finns oftast nån lekkompis där. Skönt för mig nu när hon blivit lite större och kan klara sig själv ett tag.

Jag fortsätter träna på, ett pass om dagen har jag kört i veckan. det känns verkligen så bra i kroppen.

         
              Vår vattkoppstjej, ställer sig upp mot allt och börjar gå utmed möblerna!

         
                           Leila tyckte det var spännande att utforska trädgården

         
          Selma tyckte att nu var det sommar, då får man gå barfota! Förresten, lekstuga äger!

         
                                         Stolt tjej på sin rosa 16 tums Monark!

Till top