Kortison och kontroll

Igår var det alltså dags för ultraljud igen. Trillsen fortsätter att växa och må! Livmodertapoen krymper dock och jag hoppas innerligt att den håller ihop ett tag till. Hade ju tänkt mig vecka 34 iaf! Dock var min läkare inte speciellt orolig för tappen just nu, utan vi fortsätter med kontroller varannan vecka som planerat.  Jag fick också kortisonssprutan som planerat.  En igår och en idag. Nu är bebbarna så förberedda som det går på en för tidig förlossning. Vad dom inte talat om för mig var att man lätt blir lite speedad av kortison. Detta resulterade för min del i en sömnlös natt. 06.30 kunde jag till slut somna. Natten blev inte bättre av att Leila vaknade med feber och har därför varit hemma idag. En stor lättnad var iallafall beskedet jag fick av mun ögonläkare idag.  Efter ytterligare en kontroll kunde han konstatera att hornhinnan såg stabil ut och att risken att den ska gå sönder är minimal.  Han tycker jag ska koncentrera mig på bebbarna här fram över. Jag får gå på regelbundna kontroller på ögon men operation tycker han vi ska kunna vänta några månader med!
 
                Leila ville ha tofsar idag, sötnöt!
 
         Profilbild på en av bebbarna i v 29+2♡
 
Till top