Att tappa en tand

Världens stoltaste 5 åring har vi här hemma. Idag tappade hon sin första tand. Att detta kan göra någon så stolt är ju underbart!  En riktig milstolpe, liten har nu blivit stor. Mamma fällde nästan en liten tår men nog lika mycket pga av storheten i det hela som av läskigheten i att plocka ut en tand. Jag är ingen tandläkarälskare direkt och jag minns mest att jag tyckte det var lite ångest varje gång nån av mina tänder var lösa. Som den goda mor jag är så ler jag dock bara och hejjar på när stortjejen hejvilt vickar på den lösa gadden. Hon märker inte att svetten lackar i pannan ;-) Leila ville först att pappa skulle dra ut en tand på henne oxå för att i nästa sekund konstatera "jag vill inte tappa munnen". Nu väntar vi på tandfen. Frågan är hur mycket en tand är värd numera? 
 
Trillsen fortsätter att sköta sig. Vi är nu utskrivna från Barn4 och hemma hela familjen. Känns helt underbart ♡ Idag var trion på sin första handling. Coop forum fick sig ett besök. Vi behövde inte vara ute länge för att förstå att vi väcker en del uppmärksamhet.  Ändå har vi dom nerbäddade alla 3 i en tvillingvagn. Man får inte ha bråttom och aldrig någonsin har svenska folket varit så sociala. Vi har tagit emot gratulationer och svarat på samma frågor ett dussin gånger under vår lilla utflykt. Lite kul så här från början men fråga mig igen senare i vår... Vi svängde oxå förbi babyproffsen och passade på att samtidigt hälsa på Intersportgänget. Nu ska jag amma och sen sova mina hela 3 timmar i sträck. Livet leker! 
 
                 Stolt med all rätt!
 
          Mina 6 favoriter på trillsens första promenad!
 
           Utskrivna och på väg hem från barn4!
 
         Lillkusinen blev stor när hon träffade trion!
#1 - - Charlotta Holmqvist:

Vi är så glada att vi fick se er och dom tre små söta. Fast vi är vana vid små bebisar så, ja, man blir berörd och glad av att se er. Trevlig helg till er allihopa!

Till top