Inspiration till mat

Mormor kom och hämtade upp oss efter jobbet. Då åkte vi till supermormor. Selma somnade i bilen, vi klädde på supermormor och gick ut på en promenad.´Sedan åkte vi till sofiehem och lagade middag. Linssoppa och varma mackor, mums! Jag tänkte att det kan ju vara bra att skriva här i bloggen vad vi äter, då när vi har idétorka nån dag så kan vi ju bara bläddra tillbaka i arkivet och få lite idéer. Visst är jag smart?! Ni som läser kan väl oxå skriva nån gång då och då vad ni äter så får vi ju ännu mer förslag. Då kan ju alla som vill kika runt och få lite inspiration. Vilka är ni förresten som läser? Jag ser ju att det är ett visst antal dagligen men vore ju kul att veta vilka =)

                              


        Batteriet är slut i kameran, så inga nya bilder idag...

       
                                                                 Lite nyvaken

                                          
#1 - - Johanna:

Hej! Jag läser din blogg varje morgon, för du skriver ju så sent på kvällarna :) men du vill inte veta vad jag äter, är ju ingen naturbegåvning inom det området! Men tack för mattipsen du ger! Kram

#2 - - Liselotte:

Är en trogen läsare av din blogg, så kul att se bilderna på Selma och vad ni hittar på för skoj.



Mattips: En favorit för mig är både snabb och enkel. Lite kycklingfile i en wokpanna och frysta wokgrönsaker, serveras med ris (man blandar också i hönsbuljongtärning, lite ketschup, vatten och ibland lite äppelcidervinäger för att få lite sötsur smak om man gillar det).

#3 - - Sofia:

Jag läser varje dag men det vet du ju =)

Idag blev det plättar till middag. Igår makaronipudding. Lax och grönsaker i ugn är en favorit.

Kram

Till top