1 år av bloggande

I´m back! Jag ser fortfarande halvbra men kan iaf se vad jag skriver på datorn=) Operationen gick bra, men det är ju lite läskigt att man inte kan blunda och liksom ser allt dom gör med ögat. Idag har jag varit på återbesök och doktorn var väldigt nöjd med resultatet. Så snart ska linserna in igen och man blir som vanligt folk=) Jag kommer att vara sjukskriven tom måndag dock. När jag ändå var på NUS passade jag på och få min vaccination mot den "nya influensan" så nu värker hela armen... Senaste veckan har vi verkligen inte gjort mycket. Selma har varit på förskolan, Youssef bara jobbat och jag legat hemma i soffan. Tur att det finns ljudböcker och så fantastiska författare som Stieg Larsson!

Det händer mycket nu, imorrn kommer Sofia och Johanna på Grey´s kväll. Sen blir man ju ett år äldre på torsdag. På fredag blir det nog familjekväll som vanligt och sen på lördag blir det återträff med klinfysklassen! Jag är riktigt peppad inför lördagen, ska bli kul att se alla igen!

Selma har blivit så duktig på att prata, det kommer nya ord hela tiden! Idag sa hon bläpple(=äpple), sötnosen. Vi märker verkligen att det är utvecklande för henne att gå på förskolan. Igår var det fotografering, jag längtar så till att bilderna kommer!

Idag har jag bloggat i 1 år. Jag skrev ju i första inlägget att jag inte visste vart bloggandet skulle leda. Jag har lovat mig själv att det inte skulle bli nåt tvång utan bara skriva när jag känner för det, men jag har verkligen tyckt att det har varit jätte roligt och är så glad att jag hållit bloggen igång. Jag har en liten skara läsare och 281 inlägg har det blivit hittills. Det är inte så viktigt hur många som läser, även om det är kul att ni gör det, men förstå vilken otrolig gåva att kunna ge till Selma när hon växer upp. En tidsperiod i hennes liv dokumenterad i både text och bild.

  
               Selma är inne i en koj-period, här byggd i vardagsrummet...

  
Det är såååå kul när mamma tittar in i kojan, fråga mig inte varför hon har strumpor på händerna....
#1 - - Elina:

Ta en Ipren mot armvärken! (Inte Alvedon...) Jag lovar att du kommer att vara glad över det imorgon... ;) Då kanske du slipper gå runt och frysa och ha ont i hela kroppen, som vi alla gjorde i torsdags.. Kul att se dig idag, och va kul att få träffas alla i helgen! =)

#2 - - Sofia L:

Hej och va skönt att du är på bättringsvägen. Vad är det dom har gjort egentligen?

Ska försöka kika in nån dag och hälsa på er nu när du snart är tillbaka igen :)

Hälsa Selma!

Till top