Granatäpple

Vi är lediga hela familjen idag, så mysigt. Vi har varit en sväng ut. Åkte på Beijers för att se om dom hade några vindskydd kvar, vi kan ju inte riktigt bestämma hur vi ska göra med altanen på baksidan. Det var då helt slutsålt så vi får nog fundera vidare och vänta till i vår. Sen åkte vi på ÖB, Youssef köpte en träningsbänk. Han har tänkt träna lite mer hemma istället för att åka iväg på kvällarna då han känner att han knappt hinner träffa Selma. Så eftermiddagen tillbringades mest här hemma idag, skruvandes ihop denna träningsbänk. Jag tyckte att jag kunde göra nåt annat så jag (hör och häpna!!!) putsade fönster. Jag trodde inte jag skulle erkänna detta på bloggen men vi har faktiskt aldrig putsat fönsterna sen vi flyttade hit (alltså 3 år!), så ni kan ju tro att det var dags! Jag hann iaf bara nedervåningen så vi får väl se om övervåningen blir 2012=)

Youssef var och handlade igår när jag var på jobbet och köpte då bla granatäpplen. Vi äter det ju bara typ en gång per år, så här på hösten när det är säsong för det. Jag slås av hur fantastiskt gott det är, och vilken vacker frukt sen! När man bryter isär dom så är det riktiga konstverk. Selma smaskade i sig med god aptit, det var nog en nya favorit! Nu vankas det lax till middag här på mjölkvägen, sen är det lite lek och bus innan charmtrollet ska nattas.

  
                       Putsa, putsa, putsa visst ser det ut som att jag tycker det är kul!

  
                                   Såhär kul tycker jag egentligen det är...hehe...

  
                             Selma sprang in och ut och hjälpte mamma....

  
                       ...och pappa (som var lagomt nöjd med att få hjälp att hålla reda på alla skruvar)

  
                                                  Granatäpplen!

  
                      Selma tycket det var mumma och när man har slut i skålen...

  
                                                  ...så tigger man mer!

#1 - - Sofia:

Härlig dag ni verkar ha haft! Har du några tips på hur man slipper få ränder på sina fönster efter putsningen? Vi har kört ner alla våra saker från Skellefteå till Teg så i veckan när tapetseringen är klar ska vi flytta in! Längtar. Kram

#2 - - mormor:

Bravo, vilken fantastisk insats du gjort idag.

Hoppas det blir soligt nu så ni hinner njuta av ljuset som släpps in.

#3 - - Sara:

Sofia: med mirakeltrasa försvinner alla ränder, den är kung!

#4 - - fäten:

Tjänare bruden!

Jag ska bara vilja säga att de se verkligen som om du hade kul när du puttsade fönster ,önskade att jag var med dig då ..hehehe...

Till top