Att ha en kompis...

Selma har en bästis på dagis som heter Mea. Selma är bara en månad äldre än henne. Dom leker så himla bra ihop, men bråkar oxå. En av deras fröknar säger att dom beter sig som syskon =) Idag hade Selma och Mea bråkat om en leksak vilket resulterade att Mea hade klösmärken på kinden och Selma på bröstkorgen. Vi har pratat med Selma och sagt att man måste vara en snäll kompis...osv... Ikväll när Youssef ska lägga Selma så busar dom en stund. Pappa klappar skrutt i rumpan varefter hon säger:

S- Ajabaja pappa, man får inte slåss
Y- men jag slog inte dig Selma...
S- pappa, man måste vara en snäll kompis!

sen springer hon iväg till mig i tvättstugan och skvallrar...

S- Mamma, pappa slog mig och det kom lite blod

Haha, älskade lilla unge! Var får hon allt ifrån? Ni kan ju tänka er förskolefröknarnas reaktion om hon skulle berätta samma sak där. Nu Godnatt!


                                         Busunge uti varenda lilla cell!
#1 - - Sofia L:

Hahahaha underbara lilla unge! Jag fick mig ett gott skratt i sjukstugan :)

Till top