Eid och 3-års kontroll

Igår var det Eid el Fitr, slutet på ramadan. Selma var peppad inför att träffa folk och ha lite fest. Vi var på Salat Eid på morgonen, sen lunchade vi på stan och avslutade kvällen på Sofiehem. Selma fick paket och en massa uppmärksamhet som vanligt, det var en utslagen 3-åring som somnade i mamma och pappas säng igår kväll.

Vi hann även klämma in en 3-års kontroll igår på eftermiddagen. Selma är nu 98,5 cm lång och väger 16,5 kg. Följer kurvan jätte fint. Enligt Sjuksköterska Karin är hon duktig på att prata och förstå, fast det visste vi ju redan ;) Selma svarade ordentligt på hennes frågor, men rättade även Karin när hon sa fel. Det heter förskola, inte dagis tex...

Slutligen denna bebis, jag börjar näsatn fundera på om jag blivit skengravid...fast det rör sig ju lite väl mycket i magen för det. Ungen verkar må gott där inne iaf och har inga planer på att komma ut. Jag börjar tro att det lutar emot igångsättning nån gång nästa vecka. Fast man vet ju aldrig, imorrn kanske jag är 2-barns mor =)

Några bilder från min mobil...


  På Eid hade Selma på sig en klänning hon fått från saudiarabien :)


                         Hur söt kan man vá?
#1 - - Sofia:

Ser ut at bli en septemberbebis ändå! Kram

#2 - - Jonna:

åååh vad söt bild på Selma den sista!!:)

Till top