Lucia på dagis

Igår var vi förståss och tittade på Luciatåget på Selmas förskola. Tanken var först att dom skulle vara ute men pga av det slaskiga vädret så flyttade dom in. En massa söta Lucior, tomtar, pepparkakor och stjärngossar fanns där! Selma stod hela uppträdandet och höll sin kompis Ronja i handen, i den andra hade hon en liten röd lykta. Jag trodde hon skulle vilja gå till oss då hon såg att vi var där, så har hon ju gjort alla andra gånger det varit uppträdanande på förskolan. Fast hon sjöng och vinkade, och det är klart, nu går hon ju på storbarnsavdelningen och har blivit en STOR tjej. Efteråt så frågade hon mig "mamma , hörde du att jag sjöng högt så att du skulle höra mig?!".

Leila har börjat fatta att man kan använda sina händer. Hon har inte lyckats få riktig koll på hur man styr dom än, men man ser verkligen hur hon kämpar för att försöka greppa saker.  Idag skulle min mormor Siv ha fyllt 77 år, jag saknar henne och tycker det är tråkigt att mina barn inte kommer få lära känna henne.




                                                                         Vacker sång



                                                                   Finaste familjen!



                                               Denna bild fanns med i VK:s luciabilaga igår!
#1 - - Jonna:

Åh jag som ville se när hon gick luciatåget!

Men va, var den bilden med? Jag som kollade sååå noga! Såg inte tjejerna någonstans i tidningen :(

Till top