"Jag har sagt tusen gånger..."

Jag försöker verkligen komma ihåg att skriva ner lite då och då alla roliga saker som Selma säger. Fast när det är roliga, söta och charmiga saker som mest jämt ploppar ur mun på lillan så blir det lite sisådär med nerskrivandet. Idag sa jag åt henne att at på sig sandalerna om hon skulle vara ute och cykla. då trampar hon bestämt fram till dörren och spärrar ögonen i mig... "- jag har sagt tusen gånger till dig att jag inte ska ta på mig dom, fattar du inte?" Ja vad kan man säga, jag försöker ju att inte skratta åt henne men ibland är det inte så lätt. För övrigt så pratar hon mycket om pojkar och flickor just nu. Pojkar har en "snavel", så nu vet ni det!

Det har fortsatt och vara strålande fint den här veckan. Igår var jag och gullet till Nydalabadet. Vi var där tidigt och det var lite moln på himlen så det var inte alls så mycket folk! Selma plaskade på och vi fikade lite innan vi åkte hem för lunch, alldeles lagomt till att det började fyllas på med folk. Idag har vi uträttat några ärenden på stan. Jag har klippt mig, sen var vi och hämtade ut en bok som Selma vunnit i en bönväxartävling på stadsbiblioteket. Vi lunchade och åkte sedan hem och plaskade i poolen på baksidan. Riktigt härligt har vi haft med andra ord! Vi har oxå hunnit vara över till grannen och hämtat en vagga vi köpt, som lillasyster/bror ska få sussa i. Nu är det inte länge kvar, v 33 är snart gjord!

Imorgon eftermiddag har vi tänkt rulla ner mot Stockholm. Några dagar hos syster med familj och kusin med familj ska det bli! Känns riktigt trevligt. Jag vet inte när jag och Youssef var lediga någon längre period samtidigt här i sverige sist. Oftast är det ju Marocko som står på agendan när vi har semester. Får se om jag och Selma hinner till nydala en sväng på förmiddagen om det är lika varmt som idag. Youssef ska ju ändå jobba till 16-tiden.


         Änderna på Nydala är inte lika sugna på att prata med Selma som hon är på att prata med dom...


                                    Plask, plask...


                 Skönt att ligga och värma sig i sanden efter att ha badat en stund


   Något mer nytt är att Selma vill ha örhängen hela tiden. En hel karta med klisterörhängen har vi köpt!

 
                       Idag fanns inte ett moln på himlen och det blev poolhäng ;)


                                  Vi får mycket smultron i år, dom trivs mot solsidan på lekstugan :)

#1 - - Sofia:

Trevlig resa så ses vi när ni kommer hem! Kör försiktigt!

#2 - - mormor:

Vilken söt baddräkt. Men vattnet ser kallt ut.

Vi är i saidia med Haja Halima,Karima och hennes familj. Jag har inte badat än, i morgon kanske det blir av. Ha en trevlig tripp.

Till top