Lägesuppdatering!

Nya tänder har tittat ut, fast på samma lille pojke. Yones har fått två tänder i överkäken medan Linas och Yacobs gaddar lyser med sin frånvaro. Yones har nu oxå börjat ställa sig mot allt. Idag har jag införskaffat två lära-gå-vagnar så nu blir det snart full rulle här hemma. Lina har fått upp farten ordentligt på "krypningen". Hon hoppar fram på ett mycket eget sätt. Hon börjar äta mer och mer. Fast enda sättet att få i henne mat är om hon samtidigt får titta på gummibjörn eller babblarna. Vad gör man inte för att hon ska äta! Yacob blir duktigare och duktigare på att härma. Han kan smacka, ge puss, klappa händerna, skaka på huvudet, nicka och säga hoppa. Dessutom har han börjat leka tittut samt att han babblar en massa andra bebisord.

Både Selma och Leila är inne i en riktig mammig period just nu. Det ska gosas, sittas i knä och lekas bebis. Jag försöker hinna med alla så gott det går men ibland känns det som en omöjlig uppgift. Vi är glada att vi har Katarina från kommunen hos oss två kvällar i veckan. Hon hjälper till med bebbarna så jag eller Youssef kan koncentrera oss på stortjejerna. Det är deras rätt och verkligen välbehövligt!

Annars snurrar ekorrhjulet på som vanligt. Alla 5 barn är förkylda fortfarande. Bacilluskerna bara byter av varandra här hemma. Vi längtar till på torsdag då morbror Adam, Jonna och kussarna kommer. Dessutom saknar jag min syster. Vi båda två tycks ha alldeles för fullt upp i våra liv just nu för att hinna träffas. Hoppas ändå att dom ska komma loss några dagar under jul så vi får ses!

Tandborstning på mjölkvägen 💕


Är det verkligen november ?
Till top